loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 34 شنبه 01 تیر 1392 نظرات (0)

رضا قوچان‌نژاد می‌گوید تیم ملی به این دلیل نتیجه می‌گیرد که بچه‌های آن با یکدیگر راحت هستند.

 


رضا قوچان‌نژاد بازیکنی که در چند مسابقه اخیر ستاره تیم ملی فوتبال ایران شده، زیاد اهل تیتر دادن نیست. او خیلی معمولی صحبت می‌کند و حرفی نمی‌زند که برایش دردسر ساز شود. قوچان‌نژاد در مورد حضور در جام جهانی، با کارلوس کروش هم نظر است. او می‌گوید صعود به جام جهانی، تازه آغاز کار تیم ملی است.

*این یکی از زیباترین اتفاقات زندگی ورزشی‌ات بوده که با گل تو، تیم ملی کشورت به جام جهانی رفته است.

بله خیلی شیرین است. واقعا خیلی شیرین است. مهم‌تر از گل من این است که تازه کار شروع شده. این یک استارت است. ما نباید فکر کنیم چون به هدف اولمان رسیدیم باید شل کنیم و راضی باشیم و مسابقات را جدی نگیریم. بچه‌ها هم باید هر چقدر می‌توانند تلاش کنند و در باشگاه خود زحمت بکشند تا برای جام جهانی آماده شوند. البته جام جهانی فعلا دور است اما یک فصل فوتبال زود تمام می‌شود. باید سعی کنیم خودمان را در بهترین فرم نگه داریم برای مسابقات برزیل. الان به هدف اولمان رسیدیم. وقتی کره را شکست دادیم خیلی خوشحال بودیم. بعد از آن هم چند برنامه برای جشن صعود و استقبال از ملی‌پوشان داشتیم که همه این‌ها خوب است. اما ان‌شاءالله باید چند روز دیگر تمرکزمان را بگذاریم روی فوتبال. هر کسی باید در باشگاهش زحمت بکشد تا بتوانیم یک تیم خوب به برزیل بفرستیم.

*ممکن است روزی به فوتبال ایران برگردی؟ تیم‌های ایرانی خیلی دوست دارند بازیکنان ایرانی که خارج از ایران بازی می‌کنند را جذب کنند. اگر روزی پیشنهادی از تیم‌های ایرانی داشته باشی به آن فکر می‌کنی؟

در این مورد نمی‌توانم حرف بزنم. نمی‌توانم آینده را پیش بینی کنم. بازی با کره گذشته. الان هم خوشحالیم. الان تنها فکری که می‌کنم بازی بعدی است. مثلا بازی بعدی با باشگاهم. خیلی به جلو نگاه نمی‌کنم که مثلا ببینم سه یا چهار سال بعد کجا بازی می‌کنم. این‌ها مهم نیست. خدا بزرگ است. هر چه خدا خواست همان می‌شود.

*با بچه‌های تیم ملی رفاقت خیلی نزدیکی داری. الان در تیم ملی ایران راحت هستی؟

از وقتی که آمدم راحت بودم. هیچ وقت سختی نداشتم. بچه‌های خوبی داریم. این خیلی مهم است که بچه‌های خوبی داشته باشیم در تیم. اصلا برای همین به نتیجه می‌رسیم. اگر از این بچه‌هایی که داریم دو سه نفرشان فقط به خودشان فکر می‌کردند و مغرور بودند، ما هم نمی‌توانستیم این نتایج را بگیریم. چون تیم ما خوب است و با هم رفت و آمد داریم و باند خوبی داریم، توانستیم به این نتیجه برسیم.

*بازی با کره جنوبی شرایط خاصی داشت. ابتدا ازبکستان یک گل از قطر خورد و با آن نتیجه، ایران حتی در صورت شکست مقابل کره هم به مرحله بعد صعود می‌کرد. فکر می‌کردیم بازیکنان تیم ملی با فهمیدن نتیجه آن مسابقه، در نیمه دوم بازی را شل بگیرند اما این اتفاق نیفتاد و ایران در نیمه دوم عملکرد بهتری نسبت به نیمه اول داشت.

راستش را بخواهید ما اصلا یک ثانیه هم به مسابقه ازبکستان - قطر فکر نکردیم. بعد از بازی با لبنان اصلا برای من فرق نداشت که قطر می‌خواهد چه کار کند و ازبکستان می‌خواهد چه کار کند. ما فقط یک هدف داشتیم، آن هم بردن کره در خانه خودش بود. حتی نیامده بودیم که مساوی کنیم. فقط برد می‌خواستیم. چطوری بگویم، این‌طور نبود که یک معامله‌ای با کره کنیم و بگوییم صفر - صفر بشویم و هر دو تیم به جام جهانی برویم. اصلا به ازبکستان و قطر کاری نداشتیم. فقط به تیم خودمان اطمینان داشتیم. گفتیم ما هیچی کمتر از کره جنوبی نداریم. سعی می‌کنیم کره را ببریم و با سه امتیاز خودمان به جام جهانی برویم. این‌طور نبود که بخواهیم به نتیجه مسابقه تیم‌های دیگر نگاه کنیم. گفتیم باید با سه امتیاز خودمان صعود کنیم.

*لقب «گوچی» که به شما داده‌اند معنای خاصی دارد؟

نمی‌دانم. باید از مردم بپرسید. فکر کنم همین قوچان‌نژاد را کوتاه کرده‌اند، شده گوچی. چیزی نیست که خودم درست کرده باشم. این را خود مردم درست کرده‌اند.

*لقب جالبی است.

بله. مردم هر چیزی که دوست دارند صدایم می‌زنند. برای من فرقی ندارد. من فقط سعی می‌کنم مردم را خوشحال کنم و در زمین زحمت بکشم تا بتوانیم بیشتر از این بازی‌های قشنگ ارائه دهیم و بیشتر برای تیم ملی موفقیت به دست آوریم.

منبع: خبرآنلاین

هتریک بازدید : 34 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

هدیه ۵۰ میلیون تومانی سازمان تربیت بدنی به ملی‌پوشان حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورده است.

این هدیه در حالی به ملی‌پوشان و کادرفنی اعطا شد که کادرپزشکی و تدارکات بهره‌ای از آن نبردند در عین حال مهرداد اولادی بازیکن ذخیره تیم ملی نامش در لیست دریافت‌کنندگان نبود که با وساطت یکی، دو عضو کادرفنی هدیه وی همان چهارشنبه شب تهیه شد و به دستش رسید.
پاداش دیگری که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده حواله واردات یک دستگاه خودروست که ارزشی در حدود یک میلیارد تومان دارد و قرار است یکشنبه به ملی‌پوش‌ها تحویل شود. هنوز مشخص نیست این هدیه فقط مخصوص بازیکنان و کادرفنی است یا دیگران نیز به عنوان اعضای کادری که به جام جهانی صعود کرد در آن سهم دارند.

منبع: گل
 
هتریک بازدید : 33 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

هافبک تیم ملی فوتبال ایران ۴ هفته دیگر می‌تواند تمرینات خود را آغاز کند.

 


دکتر علیرضا شهاب، پزشک تیم ملی درباره وضعیت آندرانیک تیموریان عنوان کرد: تیموریان در دیدار مقابل کره‌جنوبی از ناحیه ساعد دست دچار شکستگی شد اما با وجود درد زیاد با همت بالای خود به بازی ادامه داد.

وی درباره دوره درمان تیموریان خاطرنشان کرد: او روز گذشته دستش را عمل کرد و ۳-۴ هفته نیاز دارد تا دستش در حالت ثابت قرار داشته باشد و پس از آن می‌تواند تمرینات خود را آغاز کند.

شهاب در مورد اینکه چه زمانی تیموریان می تواند بازی کند یادآور شد: او می‌تواند ۶ هفته دیگر پابه توپ شود و بازی کند.

منبع: فارس

هتریک بازدید : 35 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

سایت فیفا در گزارشی درباره آمارهای جالب توجه بازیکنان فوتبال در طی هفته‌ گذشته به تمجید از خط دفاعی تیم ملی ایران پرداخت.


لیونل مسی در هفته‌ گذشته توانست رکورد گل‌های مارادونا را بشکند. آندرا پیرلو یکصدمین حضور ملی خود را جشن گرفت، اما نکته ای که برای ایرانی‌ها اهمیت دارد بسته نگه داشتن دروازه‌ تیم ملی در ششمین بازی پیاپی است که نظر فیفا را نیز به خود جلب کرده است.

سایت فیفا در این گزارش درباره گل رضا قوچان نژاد، نوشت: این بازیکن در اولین شوت ایران به سمت دروازه‌ توانست گلزنی کند. در واقع تیم ملی ایران برابر کره جنوبی تنها یک شوت به دروازه‌ داشت که آن را نیز رضا قوچان نژاد تبدیل به گل کرد.

در این دیدار همچنین تیم ملی ایران باز هم دروازه‌ خود را بسته نگه داشت تا ششمین کلین‌ شیت خود را در هشت بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشته باشد.

سایت فیفا همچنین درباره بازی ازبکستان و قطر با اشاره به گلزنی بهادیر ناسیموف، نوشت: این بازیکن برای گلزنی برابر قطر تنها به ۱۸ ثانیه زمان نیاز داشت. زمانی که ازبکستان یک بر صفر از قطر عقب بود ناسیموف به میدان آمد و پس از ۱۸ ثانیه توانست گل تساوی را به ثمر برساند. این بازی در نهایت با پیروزی پنج بر یک ازبکستان به پایان رسید تا ازبکستان به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی شود.

منبع: ایسنا

هتریک بازدید : 36 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون کره‌جنوبی به دلیل رفتار تماشاگران و پرتاب شیشه به سمت بازیکنان ایرانی به فیفا شکایت کرد.

 

عکس تیم تیم ملی ایران

پس از پایان دیدار تیم های کره‌جنوبی و ایران تماشاگران کره ای به سمت بازیکنان تیم ملی ایران بطری های شیشه و آب معدنی پرتاب کردند که این مسئله از چشم ناظر بازی نیز دور نمانده است.

از همین رو فدراسیون فوتبال ایران طی نامه‌ای که از طریق پست امشب به فیفا ارسال می شود شکایت نامه خود را علیه فدراسیون کره ارائه کرده است.

در این نامه مدارک مستندی از سوی فدراسیون فوتبال ایران ارائه شده که رفتارهای ناپسندی نسبت به بازیکنان ایران انجام شده است.

منبع: فارس

هتریک بازدید : 32 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

هافبک تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته دست خود را عمل کرد.

 


آندرانیک تیموریان که در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی از ناجیه دست دچار شکستگی شد، روز گذشته دست خود را در بیمارستان آتیه تهران عمل کرد. تیموریان با وجود شکستگی در جریان بازی اما باز هم به میدان رفت و با تعصب خاصی بازی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۸ خردادماه مقابل کره‌جنوبی در اولسان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و توانست به عنوان تیم صدرنشین به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کند.

منبع: فارس

هتریک بازدید : 33 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: قراردادم با فدراسیون فوتبال تا پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تمدید شد.

 


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص تمدید قرار داد خود عنوان کرد: قرارداد من تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. در واقع قرارداد من به صورت خودکار مرحله به مرحله تمدید می‌شود و پس از صعود به جام جهانی نیز قراردادم تا پایان رقابت‌های جام جهانی تمدید شد.

منبع: فارس

هتریک بازدید : 38 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

کره ای‌ها در صفحه اجتماعی کروش،به او توهین کرده اند.


فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی به بهانه آنچه که «ژست دست» کروش خوانده از سرمربی تیم‌ملی کشورمان به فیفا شکایت کرد. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره در این خصوص گفت: کارلوس کروش سرمربی ایران در پایان دیدار با ژست دست خود به‌سوی چوی کانگ‌هی سرمربی ما حرکت زشت و ناپسندی صورت داد که بازیکنان ما با دیدن این حرکت قصد حمله به نیمکت ایران را داشتند اما ما آنها را متوقف کردیم. این مسئول کره‌ای در ادامه مدعی شد: ناظر فیفا خود نیز شاهد این حرکت کروش بوده و آن را گزارش کرده است و ما با شکایت به فیفا خواهان برخورد با کروش هستیم.

حمله کره‌ای‌ها به صفحه اجتماعی کروش
*شکست خانگی کره‌جنوبی مقابل ایران آن هم پس از آن همه کری‌هایی که مربیان دو تیم برای هم خوانده بودند باعث شده طرفداران فوتبال کره‌جنوبی همچنان ول‌کن کروش نبوده و حالا با مراجعه به صفحه اجتماعی سرمربی تیم‌ملی کشورمان به او فحاشی و توهین کنند. یکی از همین طرفداران کره‌ای که به‌نظر می‌رسد تحقیر فوتبال کشورش مقابل ایران و همچنین شکست چوی مقابل کروش به‌شدت برای او دردناک بوده است روی صفحه اجتماعی سرمربی تیم‌ملی کشورمان نوشته است: کروش= روانی!

رفتار تماشاگران کره ای تقصیر کروش بود
*رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در واکنش به رفتار زشت تماشاگران کره‌ای در پایان دیدار با ایران که اقدام به پرتاب زباله و بطری‌های آب به داخل زمین کرده بودند کارلوس کروش را مسئول این بی‌اخلاقی تماشاگران کره‌ای معرفی کرد. رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی اعلام کرد: تا پیش از حرکت زننده کروش در قبال چوی سرمربی ما هیچ اقدام خصمانه‌ای از سوی تماشاگران ما دیده نشد اما پس از حرکت کروش تماشاگران ما خشمگین شده و خشم خود را به این روش نشان دادند.

منبع: خبر آنلاین

هتریک بازدید : 31 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

رحمان احمدی ، دروازه بان تیم ملی ، بعد از سه کلین شیت حالا آنقدر اعتماد به نفس دارد که در هر مصاحبه به منتقدانش یادآوری کند که اشتباه می کرده اند

 

او که تعریف احمدرضاعابدزاده را هم پشت سر خود دارد ، در مصاحبه ای باز از خود دفاع کرد.

آقای احمدی ، حالا همه شما را تحسین می کنند.

خب طبیعی است . وقتی تیم برنده می شود و به جام جهانی صعود می‌کند همه چیز حل است و کوچکترین مشکلی نیست .

در بازی کره جنوبی سیو فوق العاده ای داشتی.

در آن صحنه ، با حرکتی که کردم از تیر یک به تیر دو رسیدم و پژمان هم توپ برگشتی را دفع کرد و خداراشکر که دروازه باز نشد .

شما از گزارشگری اسم برده بودید که از شما انتقاد کرده بود.

آقای مزدک میرزایی در بازی پرسپولیس – پیکان گفت هر دو تیم گلر خارجی دارند و این خوب نیست ،چراکه ما مشکل دروازه بانی داریم و در همین بازی کویت روی اشتباه گلر گل خوردیم . ایشان حالا بیایند بگویند که من در آن بازی کجا اشتباه کردم؟ این حرف‌ها خیلی تاثیر می گذارد روی روحیه آدم . البته رسانه‌ها خیلی علیه من نوشتند ولی همه این‌ها برای من انگیزه شد و من در سه بازی گلی نخوردم.

در این مدت چه طور تمرین کردی؟

ما ۳ گلر بودیم و دراین اردوی ۳۵ روزه رفاقت خوبی داشتیم با هم ، فرقی هم نمی کرد کی بازی کند . از سوشا و علیرضا متشکرم که همیشه به من روحیه دادند و از گرم کردن تا آخر بازی پشتم بودند و البته خداراشکر که ۳ بازی خوب انجام دادم .ضمن اینکه این تلاش کل مجموعه بود که سه بازی دروزه ما بسته ماند .

نطرت درباره تمدید قرارداد با کی روش چیست؟

تکلیف کادر فنی باید هرچه سریع تر مشخص بشود . دیروز آقای رئیس جمهور هم تاکید داشتند که با همین کادر کار ادامه پیدا کند و ما آماده جام جهانی بشویم.

منبع : گل

هتریک بازدید : 37 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

در مراسمی که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از مربیان و کادر فنی تیم ملی تجلیل و قدردانی شد.

عکس تیم تیم ملی ایران

عصر امروز و در نهاد ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از تیم ملی فوتبال کشورمان که موفق به صعود به جام جهانی برزیل شدند، تقدیر و قدردانی کرد.

در این مراسم که علاوه بر رئیس‌جمهور غلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و سیدحسن موسوی نیز حضور داشتند از کی‌روش سرمربی تیم ملی و نکونام کاپیتان تیم ملی با اعطای شالی مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر ویژه به عمل آمد.

علاوه بر ۵۰ میلیون تومان پول نقد بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شد تا یک مجوز ویژه برای واردات خودرو به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی نیز اختصاص یابد.

هتریک بازدید : 29 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

کارلوس کی‌روش ابراز امیدواری کرد که قراردادش با تیم ملی تمدید شود.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پس از جشن قهرمانی تیم ملی اظهار کرد: من به ایران آمده بودم تا فرصت جدیدی را در کارنامه کاری‌ام تجربه کنم. ما برای خوشحال کردن مردم بازی می‌کنیم. فوتبال بازی‌ای است که سراسر لذت است و به مردم تعلق دارد. همه کارها هم باید در راستای خوشحال کردن آن‌ها باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید از سه بازی آخر ۹ امتیاز بگیرید، گفت: من مثل شما فکر نمی‌کنم. ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رفتیم. هیچ دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم در یک یا دو بازی برای پیروزی بازی کنیم و از همه بازی‌ها سه امتیاز را می‌خواهیم. چیزی که برای من شگفت‌انگیز بود سه برد پیاپی در آخرین دیدارها نبود بلکه شکست مقابل ازبکستان و لبنان بود که پیروزی‌های ما هم به خاطر تعهد و نظم تیمی بود.

کی‌روش درباره حرکت خود بعد از پایان بازی ایران و کره جنوبی گفت: فقط می‌خواستم بگویم به خاطر بردی که در زمین کره به دست آورده‌ایم خوشحالم و این کار را برای تحریک کره‌ای‌ها و یا از روی غرور انجام ندادم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد خود را با تیم ملی تمدید می‌کند یا خیر به گفتن یک کلمه بسنده کرد و گفت: ان‌شاءالله.

هتریک بازدید : 26 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران در حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

 

عکس تیم تیم ملی ایران

اعضای تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۸ وارد ورزشگاه آزادی شدند. آنها که بعد از بازگشت و حضور در فرودگاه به هتل آکادمی رفته بودند با استقبال تماشاگران در ورزشگاه آزادی مواجه شدند.

حدود ۱۵ هزار تماشاگر از حدود ساعت ۱۵ به استادیوم آمده‌اند. گرمای هوا آنها را به شدت اذیت می‌کند و همه از برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری مراسم در چنین ساعتی گله‌مند بودند.

ملی‌پوشان که قرار بود مراسم استقبال از آنها ساعت ۱۷ آغاز شود، ساعت ۱۸ وارد استادیوم شدند و با پرچم‌های ایران در دستشان و همچنین لباس‌های سفید تیم ملی که به تن کرده بودند، دور تا دور استادیوم دور افتخار زدند. مسئولان فدراسیون از جمله علی کفاشیان، رییس فدراسیون و مدیران زیرمجموعه او همراه با تیم ملی بودند. همچنین وزیر ورزش و جوانان هم همراه آنها بود. اما لیدر اصلی کاروان تیم ملی کارلوس کی‌روش بود که تماشاگران او را به شدت تشویق می‌کردند. او نیز جلوتر از همه راه می‌رفت و برای تماشاگران دست تکان می‌داد.

مراسم با سرود ای ایران قبل از حضور تیم ملی در استادیوم آغاز شد. هنگامی که ملی‌پوشان دور افتخار می‌زدند، سرودهای حماسی از بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌شد و تماشاگران با تکان دادن پرچم‌هایشان فریاد ایران ایران به زبان می‌آوردند. پس از آن اعضای تیم ملی و مسئولان همراه داخل زمین چمن شدند و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران که در آن هنگام ملی‌پوشان پرچم بزرگی را از ایران به دست گرفته بودند، مراسم شکل رسمی‌تری به خود گرفت.

پس از آن محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان سخنرانی کرد. او با تشکر از حضار و بویژه جوانانی که به افتخار ملی‌پوشان به استادیوم آمده‌اند، گفت: از ملت ایران تشکر می‌کنم که از دیشب تا الان قلب‌هایشان را با اقتدار تیم ملی گره زدند. خدا را شاکریم که این موفقیت را نصیب ما کرد و پیروزی بزرگی را در آستانه میلاد نیمه شعبان به ملت ایران هدیه داد. امیدوارم به حول و قوه الهی شاهد موفقیت‌های روزافزون قهرمانان باشیم. آن‌های که امسال در المپیک و پارالمپیک برایمان افتخار آفریدند و امروز موفقیت دیگری را با صعود به جام‌جهانی رقم زدند. امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.

پس از صحبت‌های عباسی تماشاگران علی کفاشیان را تشویق کردند. بعد از آن اعضای تیم ملی ایران از تدارکات گرفته تا بازیکنان و مربیان و مسئولان، روی سن آمدند. پس از حضور اعضای تیم ملی روی سن، شال‌های ایران توسط عباسی به گردن‌شان آویخته می‌شد و علی کفاشیان نیز دسته گلی به آنها می‌داد.

این جشن بدون حاشیه هم نبود. گزارش مختصری از این جشن را می‌خوانید:

جشن صعود تیم ملی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و تشویق حسن روحانی همراه بود.

- اسکوربرد ورزشگاه آزادی قسمت‌های مختلف بازی را نشان داد. مردم به شدت تیم را تشویق کرده و می‌خواستند هرچه سریع‌تر تیم ملی وارد ورزشگاه شود.

- مزدک میرزایی و پیمان یوسفی هنگام ورد به استادیوم آزادی به شدت از سوی علاقمندان به فوتبال تشویق شدند.

- تماشاگران با پرچم‌های بزرگ و کوچک از ایران در ورزشگاه حاضر هستند. یکی از تماشاگران پرچم برزیل را به ورزشگاه آورده است.

- یک گروه نوازنده در استادیوم، آهنگ ای ایران را بصورت زنده اجرا کردند و این اجرا با همراهی حاضران در ورزشگاه همراه شد.

-اسکوربرد ورزشگاه، پیام تبریک رئیس جمهور را نشان داد و حاضران در ورزشگاه به مدت پنج دقیق بصورت متوالی وی را تشویق کردند. آنها با شعارهایی رئیس جمهور منتخب را نیز مورد تشویق قرار دادند.

- در ساعت ۱۸:۱۵ بازیکنان تیم ملی بعد از چرخیدن دور ورزشگاه و تشویق از سوی تماشاگران به وسط زمین آمدند. در همین زمان سرود ملی ایران در حال پخش بود. تماشاگران و بازیکنان در حال همخوانی این سرود بودند.

- در جشن امروز ورزشگاه آزادی، محسن مسلمان، پیام صادقیان و قاسم حدادی‌فر حاضر نیستند. این سه بازیکن ذوب آهن برای کمک به ذوب‌آهن برای بازی این تیم در مرحله‌ی پلی‌آف برابر پاس همدان راهی اصفهان شده‌اند.

هتریک بازدید : 26 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از صعود به جام جهانی خوشحالم و کار کردن با این بازیکنان افتخار بزرگی است.

 


کارلوس کی‌روش در پایان مراسم جشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، گفت: خیلی خوشحال هستم که چنین اتفاقی رقم خورد. برای من افتخار بزرگی بود که فرصت این را داشتم تا با چنین بازیکنان بزرگی کار کنم.

وی در مورد اینکه آیا در تیم ملی می‌ماند، اظهار داشت: اکنون زمان جشن گرفتن است و باید از این قهرمانی لذت ببریم. بعدا در ارتباط با این مسئله صحبت خواهیم کرد.

هتریک بازدید : 31 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

مهاجم تیم ملی فوتبال گفت: آرزو داشتم در تیم ملی ایران بازی کنم و خوشحالم به آرزویم رسیدم.

 


رضا قوچان نژاد در جشن صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی اظهار داشت: خوشحالم که به عنوان یک ایرانی که در خارج از کشور بازی می‌کرد به ایران آمدم و توانستم بسیار موثر باشم و دل مردم را شاد کنم.

وی با بیان اینکه همه در موفقیت تیم ملی سهم داشتند، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم به مردم ایران و خوشحالم که همه آنها خوشحال هستند. به تمام مردم و به خصوص فوتبال‌دوستان تبریک می‌گویم.

قوچان‌نژاد افزود: در صحنه گل مدافع کره اشتباه کرد و من هم به خوبی از موقعیت به دست آمده استفاده کردم و دروازه حریف را باز کردم. آرزویم بود که در تیم ملی بازی کنم و خوشحالم که به آرزویم رسیدم.

هتریک بازدید : 28 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

تیم ملی فرودگاه امام خمینی را به سمت ورزشگاه آزادی ترک کرد.

 

عکس تیم تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران لحظاتی پیش با یک دستگاه اتوبوس فرودگاه امام را به سمت ورزشگاه آزادی ترک کرد.

با وجود اینکه فدراسیون در اطلاعیه‌اش از فوتبالدوستان خواسته بود که به فرودگاه نیایند اما ازدحام جمعیت آنقدر زیاد بود که ملی پوشان با تشکیل یک تونل انسانی توانستند از بین جمعیت استقبال کننده به اتوبوس بروند.

اتوبوس تیم ملی با اسکورت پلیس در مسیر فرودگاه در حرکت است و برخی هواداران نیز با خودرو شخصی و موتور سیکلت اتوبوس تیم ملی را همراهی می‌کنند.

فدراسیون فوتبال همچنین یک اتوبوس هم برای خبرنگاران و دیگر مسئولان تدارک دید تا آنها نیز بتوانند خود را به ورزشگاه آزادی برسانند.

هتریک بازدید : 32 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

رسانه های کره ای که به اندازه کافی از شکست تیم شان عصبانی و خشمگین بودند، حسابی روی حرکت کی روش مانور کردند.

 

عکس کارلوس کی‌روش

کی روش در سه دیدار آخر تیم ملی حسابی کنار زمین حرص و جوش خورد و بالا و پایین پرید اما کسی انتظار نداشت در حالی که تیم ملی مقابل کره به یک پیروزی با ارزش رسید، او باز هم به فکر انتقام گرفتن از سرمربی حریف باشد و با مشت های گره کرده به سمت نیمکت کره برود. حرکتی که بعید نیست با جریمه ای از سوی فیفا روبرو شود اما به نظر می رسد چه تماشاگران و چه مقامات ایرانی خیلی هم از حرکت او ناراحت نشدند و حتی خیلی‌ها آن را تایید کردند. با این توجیه که رفتار و صحبت های سرمربی کره به اندازه ای زشت و توهین آمیز بود که لازم بود تا کی روش جواب دندان شکنی به او بدهد.

اما در مقابل، رسانه های کره ای که به اندازه کافی از شکست تیم شان عصبانی و خشمگین بودند، حسابی روی حرکت کی روش مانور کردند.

نشریه اسپورتس سئول نوشت: کی روش نشان داد که برنده خوبی نیست؛ رفتار او ناشایست بود.

اسپورتس چو سان اشاره ای کی روش نکرد اما نوشت:" ایرانی‌ها از حد گذشتند؛ رفتار زننده آنها جشن را خراب کرد.

و در نهایت اسپورتس کیونگ هیانگ هم در اشاره به رفتار کی روش، نوشت:" کی روش به فوتبال کره توهین کرد."

سایر رسانه های کره ای هم در اشاره به رفتار سرمربی ایران از کلماتی مانند باورنکردنی و شرآور برای توصیف آن استفاده کردند.

گفته می شود کره ای‌ها این اتفاق را به فیفا اطلاع داده اند و باید دید این ماجرا تا کجا ادامه خواهد داشت.

هتریک بازدید : 29 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

حدود دو هزار هوادار تیم ملی با حضور مقابل در‌های ورزشگاه آزادی منتظر ورود به ورزشگاه هستند.

 


تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با یک بازی خوب و هوادارپسند با شکست کره جنوبی به عنوان تیم اول مستقیم راهی جام جهانی شود از همین رو قرار است ساعت ۱۷ امروز مراسم تقدیر از این ملی‌پوشان در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

* در حال حاضر حدود دو هزار هوادار و خودروهایی که پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را بر روی خود نصب کرده‌اند پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی مقابل در غربی و شرقی هستند که در بین آنها حدود ۷۰ خانم نیز دیده می‌شود.

* در حال حاضر رفت و آمد در اطراف ورزشگاه آزادی بسیار روان است و با توجه به تمهیدات نیروی انتظامی مشکلی بابت ترافیک وجود ندارد.

* عکس بازیکنان تیم ملی به همراه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در اطراف ورزشگاه نصب شده و با شعارهایی پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی تبریک گفته شده است.

* همچنین هواداران فوتبال کشورمان در مقابل ورزشگاه در حال حاضر مشغول به شادمانی و خواندن سرود قهرمانی هستند.

این در شرایطی است که ورود خبرنگاران با کارت‌های مخصوص سازمان لیگ بلامانع است.

* فروش پیراهن بازیکنان تیم ملی و مخصوصا رضا قوچان‌نژاد و پلاکارد‌های بزرگی با عکس کی‌روش در اطراف ورزشگاه دیده می‌شود.

* نیروی انتظامی نیز در حال حاضر آماده استقرار در ورزشگاه آزادی است تا مقدمات ورود هواداران به داخل استادیوم مهیا شود.

* ماموران راهنمایی و رانندگی نیز در حال حاضر در اطراف ورزشگاه بزرگ آزادی مستقر هستند. این مراسم ساعت ۱۷ امروز برگزار خواهد شد.

هتریک بازدید : 31 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از خانه‌نشینی مربی کره‌جنوبی خوشحال نیستم.

 


کارلوس کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از کره جنوبی عنوان کرد: بسیار خوشحالم از اینکه می‌بینم مردم به این اندازه شادمان هستند. امروز متعلق به مردم است. پیروزی فوق‌العاده‌ای بود.

وی ادامه داد: بازیکنان قهرمانان اصلی هستند باید به آنها تبریک گفت که باعث این افتخار‌آفرینی شدند. آنها افتخار ما هستند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه سرمربی کره جنوبی با شکست از ایران خانه‌نشین شد خاطرنشان کرد: اصلا از این موضوع خوشحال نیستم. به این علت که رابطه‌ بین معلمان باید احترام دوطرفه‌ای باشد و این موضوع حفظ شود. به هر حال یک روز برنده میدان می‌شوی و یک روز بازنده اما احترام‌ها نباید از میان برود.

کی‌روش در مورد اینکه در پایان به سمت سرمربی کره جنوبی رفت و چه چیزی به او گفت، عنوان کرد: من چیز خاصی به او نگفتم بلکه بازیکنان کره جنوبی تبریک گفتم.

هتریک بازدید : 26 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

پزشک تیم ملی از دوره نقاهت ۴ هفته‌ای تیموریان، هافبک تیم ملی فوتبال خبر داد.

 

شهاب، پزشک تیم ملی پس از بازگشت از کره جنوبی در جمع خبرنگاران در مورد مصدومیت آندرانیک تیموریان گفت: آندرانیک از ناحیه دست در نیمه اول دچار ضرب دیدگی شدید شد و با وجود آنکه می‌دانستیم دستش شکسته اما جو بازی به گونه‌ای بود که باید به مسابقه ادامه می‌داد که با تمهیداتی این کار را کردیم.

وی ادامه داد: اکنون دست تیموریان را آتل‌گیری کرده‌ایم و تصور می‌کنم دوره نقاهت این بازیکن ۴ هفته طول بکشد.

هتریک بازدید : 36 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

هواداران استقبال ویژه ای از رضا قوچان نژاد انجام دادند.

 

عکس رضا قوچان نژاد

کاروان تیم ملی در حالی وارد ایران شده است که مردم استقبال خوبی از آنها در فرودگاه امام خمینی(ره) کرده اند.در این بین رضا قوچان نژاد به چهره محبوب مردم تبدیل شده است.طرفدران به محض اینکه گوچی را دیدند دور او را احاطه کردند و می خواستند به هوا پرتابش کنند!
قوچان نژاد که کاملا متعجب شده بود،برای دقایقی در بین هواداران گم شد و اگر دخالت سایر بازیکنان تیم ملی نبود مشخص نبود که چه بلایی سرش می آید!هواداران او را بوسه باران کردند و از اینکه دروازه کره جنوبی را باز کرده است از او تشکر کردند.

هتریک بازدید : 26 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری مقابل کره‌جنوبی ظهر امروز به ایران بازگشت.

 

عکس تیم تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در اولسان کره‌جنوبی مقابل این تیم به برتری یک بر صفر رسید و توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را کسب کند.

هواپیمای ملی پوشان ظهر امروز به زمین نشست.

هادی آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون برای استقبال از ملی پوشان با حلقه های گل در فرودگاه منتظر است.

قرار است جشن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی عصر امروز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

هتریک بازدید : 31 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

تعدادی از هواداران با پرچم‌های ایران به استقبال ملی‌پوشان فوتبال رفتند.

 


کاروان تیم ملی فوتبال ایران قرار است تا دقایقی دیگر در فرودگاه امام حاضر شود.

برخی از کودکان مدرسه فوتبال کارون در فرودگاه حاضر شدند و همچنین تعدادی از هواداران نیز در فرودگاه حضور دارند تا از تیم ملی و بازیکنان استقبال کنند.

*خبرنگاران برای ورود به محوطه صحبت با بازیکنان باید هماهنگی‌های را انجام دهند که مسئولان حراست به خوبی همکاری لازم را انجام می‌دهند.

*چندین پرچم ایران در محوطه فرودگاه نصب شده است.

*تونلی برای استقبال از ملی پوشان در جلوی در ورودی سالن VIP درست شده است که کودکان با پرچم ایران در اطراف آن قرار گرفتند.

*مسئولان حراست فرودگاه و افرادی که در فرودگاه حاضر شدند پرچم ایران را بر گردن انداختند.

هتریک بازدید : 28 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

هواداران فوتبال در کشور پرتغال از موفقیت کارلوس کی‌روش به خاطر راهیابی به جام جهانی برزیل خوشحال هستند و ضمن تبریک به وی، آن را دستاوردی مهم برای سرزمین خود می‌پندارند.

 

کسب پیروزی یک بر صفر روز گذشته ایران مقابل کره‌جنوبی در اولسان، تنها مردم ایران را شاد نکرد بلکه حتی موجب خوشحالی و انبساط خاطر پرتغالی‌ها شد.

هواداران این رشته ورزشی که همواره در مدت ۲، ۳ سال گذشته فعالیت‌ مربی تیم کشورشان را از طریق شبکه اینترنت یا وسایل ارتباطی دیگر در ایران، پیگیری کرده‌اند،‌ پس از موفقیت روز گذشته از طریق حضور در شبکه‌های اجتماعی، به مربی هموطن‌‌شان تبریک گفتند.

حتی برخی این راهیابی را موفقیتی برای پرتغال تعبیر کردند.

نگاهی اجمالی به برخی از نظرات این گروه از کاربران می‌اندازیم:

*ژاویر از لیسبون:

به کی‌روش تبریک می‌گویم که ایران را به سوی جام جهانی برزیل هدایت کرد. او به این ترتیب چهره محبوبی در دل ایرانی‌ها شد.

*پائولو از لیسبون:

تبریک به کارلوس (کی‌روش). او به جام جهانی رسید. اما نباید از نقش نلو وینگادا، غافل شد. وینگادا در سه دیدار اخیر ایران روی نیمکت حضور یافت تا از نظر فکری، کی‌روش را تغذیه کند.

*پاستوره از اوریرو:

واقعا به خاطر کی‌روش خوشحال شدم. برای وینگادا هم خوشحالم. او به کارلوس ما کمک کرد. با ورود وینگادا به کادر فنی تیم ایران، آنتونیو سیموئس،‌ از برخی کارها آزاد شد تا بهتر به کی‌روش کمک کند.

*خانلا از لیسبون:

تبریک به کی‌روش. موفقیت او فقط برای ایران نیست. بلکه اکنون مایه مباهات تمام پرتغال است.

*میلوونه از جنوب پرتغال:

عجیب بود. اما خوشحال کننده که ایران تحت هدایت کی روش به جام جهانی رسید. کی‌روش و ایران سزاوار تبریک هستند.

*اولیویو از موزامبیک:

به کی‌روش می‌گویم خیلی خوشحال شدم. به او تبریک می‌‌گویم. کی‌روش بداند که کل موزامبیک از او حمایت می‌کند.

*بینو ماسیم از رنتو:

وقتی در اینترنت دیدم تیم کی‌روش یعنی ایران بر کره غلبه کرده و به جام جهانی برزیل راه یافته، حس کردم خون در رگ‌هایم خیلی بیشتر و بهتر جریان دارد.

*فریرا از جنوب پرتغال:

پیروزی ایران در راه جام جهانی برزیل به ما می گوید کی‌روش از اشتباهات گذشته،‌ پند گرفته است. پس همه به او تبریک می‌گوییم.

*آلوس از لیسبون:

مرسی کارلوس، مرسی از این که ایران را به برد رساندی و به جام جهانی بردی. تو یکی از فرزندان خوب پرتغال هستی.

*کارلوس از پرتغال:

هنوز از حواشی کی‌روش در زمان جام جهانی ۲۰۱۰ با تیم کشورم ناراحت هستم اما این دلیل نمی‌شود که به او به خاطر موفقیتی که با ایران داشته تبریک نگویم.

*خاویر از لیسبون:

موفقیت کی‌روش خوب است. اما برای او رفتن به جام جهانی دیگر تازگی ندارد. چون قبلا تجربه کرده و نیازی هم به تبریک ما ندارد!

*باروس از لیسبون:

کی‌روش خودش را استعداد فوتبال می‌داند. دوست دارم ببینم با ایران در جام جهانی برزیل صاحب چه عنوانی خواهد شد.

هتریک بازدید : 29 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پیروزی ایران مقابل کره نوشت: گل قوچان‌نژاد ایران را برای چهارمین بار راهی جام‌جهانی کرد.

 


سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پیروری ایران مقابل کره در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در اولسان نوشت: گل نیمه دوم رضا قوچان‌نژاد پیروزی یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش را مقابل کره‌جنوبی به ارمغان آورد. قوچان‌نژاد در دقیقه ۶۰ از اشتباه کیم یونگ گون، مدافع کره‌جنوبی استفاده کرد تا در سومین دیدار متوالی گلزنی کند و ایران برای چهارمین بار راهی جام‌جهانی شود.

کره چند دقیقه بسیار نگران‌کننده را پشت سر گذاشت، زیرا شکست آنها می‌توانست عامل راهیابی ازبکستان به جام‌جهانی شود اما با پیروزی ۵ بر یک این تیم مقابل قطر، به دلیل تفاضل گل بهتر توانست پس از ایران راهی برزیل شود.

کره که تنها به یک تساوی برای راهیابی به جام‌جهانی نیاز داشت، در ابتدای بازی تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۱۳ شوت لی دونگ گوک رحمان احمدی را به واکنش وا داشت. ایران در حالی که تنها قوچان‌نژاد را در خط حمله داشت و به شدت دفاع می‌کرد در دقیه ۲۱ نیز ضربه سون هیونگ مین را مهار کرد.

بهترین فرصت کره در نیمه اول ۲ دقیقه پیش از پایان نیمه به وجود آمد؛ لی میونگ جو از دفاع ایران عبور کرد و در موقعیتی عالی قرار گرفت اما توسط خسرو حیدری و رحمان احمدی مهار شد و توپش به بیرون رفت.

کره به برتری در نیمه دوم ادامه داد اما در دقیقه ۶۰ قوچان‌نژاد از اشتباه مدافع کره‌ای استغاده کرد تا با خونسردی توپ را درون دروازه جونگ سونگ ریونگ بفرستد. تیم میزبان نتوانست در فاصله ۱۳ دقیقه مانده به پایان مسابقه گل تساوی را به ثمر برساند و رحمان احمدی با دو واکنش پیاپی کار فوق‌العاده انجام داد تا دروازه تیمش را نجات دهد.

هتریک بازدید : 30 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی با انتقاد از حرکت کارلوس کی‌روش ابراز امیدواری کرد، فیفا این مربی را با محرومیت روبه‌رو کند.

 

تیم ملی ایران موفق شد کره جنوبی را در "اولسان" با یک گل شکست دهد تا برای چهارمین بار به جام‌جهانی راه پیدا کند. پس از سوت پایان این دیدار کارلوس کی‌روش به سمت نیکمت کره رفت و مشتانش را به سمت سرمربی کره جنوبی گره کرد؛ حرکتی که با واکنش شدید کره‌ای‌ها همراه بود.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی حرکت کارلوس کی‌روش را توهین‌آمیز توصیف کرد: "پس از این حرکت چند بازیکن نیمکت‌نشین ما قصد حمله به سرمربی ایران را داشتند که کادرفنی جلوی حمله بازیکنان را گرفت. البته ناظر فیفا نیز این حرکت را دید و گزارش آن را نوشت. فیفا باید این مربی را محروم کند."

هتریک بازدید : 32 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

پیش‌بینی کره‌ایها همه‌اش اشتباه بود. آنها فکر می‌کردند در هوای بارانی اولسان کاری می‌کنند تا بازیکنان ایرانی خون گریه کنند اما در تاریخ خواهد ماند که آنها پیشگویان خوبی نبودند.

 

تیم ملی ایران در شبی خاطره‌انگیز چهارمین صعودش را به جام جهانی جشن گرفت؛ جشنی که پس از حماسه سیاسی مردم ایران دوباره از مردم ایران "ملت" ساخت.

اکنون که تنها چند ساعت تا بازگشت از کره‌جنوبی زمان باقی مانده مرور اتفاقاتی که از هفته پیش رخ داد می‌تواند جالب توجه باشد. از حرف‌های چوی کانگ هی علیه ایران که البته بعدها تکذیبش کرد تا حرف‌های کاپیتان تیم ملی کره که گفته بود کاری می‌کنند نکونام، کاپیتان ایران در زمین "خون گریه" کند. کره‌ایها این بار جنگی تمام عیار را برابر ایران آغاز کردند؛‌ جنگی که در پایان خودشان بازنده آن بودند.

همین که آنها بر خلاف سه بازی قبلی خود اولسان را برای دیدار برابر ایران انتخاب کرده بودند، نشان می‌داد که کره‌ای‌ها چه قدر از رویارویی با ایران هراس دارند و خبرنگاران ایرانی که در کره حضور داشتند، می‌توانستند از نزدیک این ترس را در چشم تک تک مسوولان فدراسیون فوتبال کره و خبرنگاران کره‌ای ببینند.

رفتاری که کی‌روش در مواجهه با کره‌ای‌ها انجام داد دقیقا واکنشی بود به رفتار عجیب و دور از انتظار کره‌ای‌ها، چه بازیکنان و کادر فنی‌شان چه هوادارانی که در ورزشگاه حضور داشتند و با پرتاب آن بطری‌ها تصویری زشت از هواداران فوتبال کره در ذهن فوتبال ایران به جای گذاشتند.

با این همه صعود ایران در شبی که تمام پیش‌گویی کره‌ایها اشتباه از آب درآمد نمی‌تواند به معنای کامل شدن موفقیت فوتبال ایران باشد. فعلا وقت شادی و خوشحالی از این برد است اما واقعیت همانی است که کی‌روش با تمام درگیری‌هایی که با کره‌ایها داشت در نشست خبری بر زبان آورد و آن هم اینکه آرزوی فوتبال ایران رسیدن به سطحی است که فوتبال کره دارد؛ روزی که صعود به جام جهانی دیگر برای ایرانی‌ها آرزو نباشد.

هتریک بازدید : 35 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

آندرانیک تیموریان در بازی با کره جنوبی با شکستگی ساعد دستش مواجه شد.

 

آندرانیک تیموریان که در بازی ایران برابر کره جنوبی ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت، با شکستگی ساعد دستش مواجه شده است.

تیموریان در نیمه نخست بازی در برخوردی دچار مصدومیت شد و برای لحظاتی از زمین بازی بیرون رفت که به نظر می‌رسد این شکستگی در همان صحنه اتفاق افتاده باشد.

هنوز مشخص نیست که شدت آسیب دیدگی تیموریان چقدر است.

هتریک بازدید : 30 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

سایت فیفا پس از صعود تیم‌های ایران و کره جنوبی از گروه یک مقدماتی جام جهانی در گزارشی به بررسی دو بازی برگزار شده در این گروه پرداخت.

 


تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی موفق شدند به عنوان تیم‌های اول و دوم از گروه A انتخابی جام جهانی به بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان صعود کنند.

سایت فیفا در گزارشی به بررسی این دو رویداد پرداخته است که در زیر می‌آید.

ایران در حالی در اولسان برابر کره جنوبی به میدان رفت که ازبکستان در خانه میزبان قطر بود. ازبک‌ها که در نیمه نخست با یک گل از حریف خود شکست خوردند در نیمه دوم ۵ گل به ثمر رساندند اما این برای صعود آن‌ها کافی نبود. اکنون ایران و کره جنوبی به تیم‌های ژاپن و استرالیا می‌پیوندند که صعودشان پیش از این از آسیا به جام جهانی قطعی شده بود. اگرچه چهار تیم صعود کرده به جام جهانی همگی از تیم‌های بزرگ آسیا هستند اما همه آن‌ها راه سختی برای حضور در برزیل طی کردند.

کره‌ای‌ها چندین بار در بازی با ایران می‌توانستند به گل برسند اما موفق نشدند تا اینکه ایران موفق شد با یک گل ارزشمند برابر کره جنوبی و رسیدن به صدر جدول این گروه راهش را به جام جهانی هموار کند.

هتریک بازدید : 29 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

وزیر ورزش و جوانان با تبریک صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به ملی‌پوشان قول پاداش یک دستگاه خودرو را داد.


محمد عباسی با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به اعضای تیم ملی و مردم، به تمام ملی‌پوشان قول داد که پاداش صعود آن‌ها به جام جهانی یک دستگاه خودرو خواهد بود.

هتریک بازدید : 35 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی با بیان اینکه از شکست مقابل ایران در ورزشگاه خانگی متاسف است، گفت: ما مسئولیت و وظیفه‌مان را در زمین انجام دادیم.

 


به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، چوی کانگ هی سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی با بیان اینکه از شکست مقابل ایران در ورزشگاه خانگی متاسف است، گفت: ما مسئولیت و وظیفه‌مان را در زمین انجام دادیم. ما به جام جهانی صعود کردیم، هر چند مقابل ایران نتیجه خوبی نگرفتیم اما مسئولیت‌مان را در زمین انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم دو بازی پیش از این به جام جهانی برویم، خاطرنشان کرد: نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم. باید به تماشاگران‌مان بگویم به خاطر این شکست متاسفم. ما باید برای آینده فوتبال کره فکر جدیدی داشته باشیم. نسل جدید بازیکنان ما خوب هستند و آنها بستر خوبی برای نتیجه گیری در آینده دارند.

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی به صورت مستقیم و به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کند و کره تیم دوم گروه شد.

هتریک بازدید : 27 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بازتاب راهیابی ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت و از دفاع مصمم ایران تمجید کرد.

 


خبرگزاری رویترز در گزارشی به بازتاب راهیابی ایران به جام‌ جهانی ۲۰۱۴ پرداخت و نوشت: ایران نمایش دفاعی مصممی داشت تا شکست یک بر صفر را در اولسان به کره‌جنوبی تحمیل کند و هر دو تیم به جمع صعودکنندگان به جام‌ جهانی ملحق شوند.

رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۶۰ گل برتری را به ثمر رساند تا ایران صدرنشین گروه A رقابت‌های مقدماتی جام‌ جهانی آسیا شود.

کره با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان پس از برد ۵ بر یک این تیم مقابل قطر به عنوان تیم دوم راهی برزیل می‌شود.

هتریک بازدید : 26 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

آسوشیتدپرس در گزارشی از بازتاب پیروزی ایران مقابل کره‌جنوبی نوشت: ایران با شکست کره‌جنوبی بلیت راهیابی به جام‌جهانی را دریافت کرد.

 


آسوشیتدپرس در گزارشی به بازتاب پیروزی ایران مقابل کره‌جنوبی و راهیابی شاگردان کی‌روش به جام‌جهانی ۲۰۱۴ پرداخت و نوشت: ایران با نتیجه یک بر صفر کره‌جنوبی را در ورزشگاه جام‌جهانی اولسان شکست داد تا هر دو تیم بلیت راهیابی به جام‌جهانی برزیل ۲۰۱۴ را به دست آورند.

گل نیمه دوم رضا قوچان‌نژاد ایران را صدرنشین گروه A کرد؛ در حالی که کره‌جنوبی با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در مکان دوم قرار گرفت.

کره‌ای‌ها تیم برتر میدان در نیمه اول بودند و با وجود موقعیت‌های خوب سون هیونگ مین و لی میونگ جو نتوانستند قفل خط دفاعی عالی تعلیم یافته ایران را بشکنند.

ایران در دقیقه ۶۰ پیش افتاد. یک اشتباه توسط کیم یونگ گوون باعث شد تا قوچان‌نژاد در یک موقعیت عالی صاحب توپ شود و آن را وارد دروازه جونگ سونگ ریونگ کند.

کره به فشارهای خود ادامه داد اما نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند. رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، نهمین حضور کره‌جنوبی و چهارمین حضور ایران است.

هتریک بازدید : 27 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل کره با مشت گره کرده به سمت نیمکت کره جنوبی رفت.

 

عکس کارلوس کی‌روش

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود در کره جنوبی برای صعود به جام جهانی با نتیجه یک بر صفر کره‌ای‌ها را در خانه خود شکست داد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از این دیدار با مشت‌های گره کرده به سمت سرمربی تیم ملی کره جنوبی رفت و نمازی جلوی او را برای نزدیک شدن به چوی گرفت.

همچنین ملی‌پوشان تیم ملی کشورمان با چشمانی اشکبار و با پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه ۴۴ هزار نفری در مقابل دیدگان هواداران کره‌ای دور افتخار زدند.

حرکات وارونه بازیکنان و در آغوش گرفتن یکدیگر در نوع خود جالب بود. همچنین هواداران ایرانی به جشن و پایکوبی در ورزشگاه پرداختند.

هتریک بازدید : 37 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

ایران برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرد.

 

ملی پوشان ایران با یک نمایش منطقی و به دور از احساس توانستند با نتیجه یک بر صفر حسرتی که چهار سال پیش در کره در دل ایرانی‌ها ماند، در همین کشور به اشک شوق تبدیل شود.

ایران در رقابت های مقدماتی با ۵ پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد. نکته جالب کسب ۹ امتیاز از این شانزده امتیاز در سه بازی آخر بود. جایی که امیدها بسیار کم شده بود.

شاگردان کی روش که در دیدارهای اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازی اخیر خود کاری کردند کارستان. گرفتن شش امتیاز از کره جنوبی و دبل کردن تیمی که چهار سال پیش ایران را از جام جهانی محروم کرد، لذتی فراتر از پاسخ دادن به کری خوانی های نه چندان دوستانه داشت.

ایران پیش از این در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.

مردان آریایی در جام جهانی نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ایران تنها یک برد در جام جهانی به دست آورده که مقابل آمریکا در سال ۱۹۹۸ به دست آمده است.

با توجه به برگزاری رقابت های مقدماتی در جام جهانی در سایر قاره‌ها ایران به عنوان سومین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شد. پیش از این ایران، ژاپن و استرالیا صعود خود به جام جهانی را جشن گرفتند.

هتریک بازدید : 31 دوشنبه 27 خرداد 1392 نظرات (0)

دولت کره‌جنوبی تنها به اعضای این کشور و افراد مقیم اجازه خریداری سیم کارت می‌دهد.

 

وارد سئول که می‌شوی نخستین چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، تعصب کره‌ایها به برندهای داخلی گوشی‌های تلفن همراه کشورشان است.

در حالی که در سال‌های اخیر گوشی‌های اپل بازار تلفن همراه را به تسخیر خود در آورده‌اند، اکثریت قریب به اتفاق کره‌ایها با تعصب به دو برند سامسونگ و ال جی از گوشی‌های این دو شرکت استفاده می‌کنند و برند پرطرفداری مثل اپل با وجود برتری‌ همه جانبه‌اش مشتری چندانی در این کشور ندارد.

مردم کره به گونه‌ای درگیر فن‌آوری‌های ارتباطی هستند که انگار مهمترین دوست و همدم‌شان همین گوشی‌های همراه است و اگر چند ده نفر کره‌ای را در یک جا مثل ایستگاه اتوبوس و مترو در کنار هم ببینی تنها صدای آرام کیبورد گوشی‌هایشان است که به گوش‌تان می‌رسد و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید. در این وضع حتما برایتان جالب است که بدانید دولت این کشور مدتی است به افراد خارجی اجازه خرید سیم‌کارت را نمی‌دهد و تاجران و توریست‌هایی که به این کشور می‌آیند مجبورند با قیمت‌هایی گزاف گوشی و سیم‌کارتهایی را اجاره کنند تا بتوانند در مدت حضورشان در این کشور از موهبت ارتباط بهره ببرند. این محدودیت شاید بزرگترین مشکل خبرنگارانی باشد که از ایران برای پوشش بازی ایران و کره به اولسان سفر کرده‌اند و عجیب اینکه هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه در ایران با کره‌ای‌ها قرارداد ندارند و سیم‌کارتهای ایرانی در این کشور فعال نیستند.

در این کشور بزرگ و آرام هر چند در هر جایی می‌شود از اینترنت پرسرعت بهره برد اما نباید برایتان عجیب باشد که نوار کاست -که در اکثر کشورها از جمله ایران منسوخ شده، به وفور یافت شود. هر چند شاید باورش سخت باشد اما در کشوری که بزرگترین تولید کننده‌های فن‌آوری‌های پیشرفته ارتباطی دنیا و وسائل صوتی و تصویری دنیا را در خود دارد، مردمش هنوز از نوار کاست استفاده می کنند و در فروشگاه‌های این کشور همچنان فروش نوار کاست خوانندگان در بورس است.

درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 1,131
  • بازدید کلی : 83,177