loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 30 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش دیلی میل، در این تیم نام افرادی چون تیه ری هانری، اوزه بیو و جرج بست هم دیده نمی شود.

    فوتبال

با وجود این خط حمله تیم را بزرگترین رقیب رونالدو یعنی لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در كنار دیه گو مارادونا اسطوره هموطن او و په له بازیكن افسانه ای برزیل تشكیل می دهند. 
از رأی دهندگان خواسته شده بود كه بازیكنان را بر اساس چیدمان ۴-۴-۲ تیم انتخاب كنند. 
در این تیم فقط یك نماینده از انگلیس حضور دارد. بابی مور تنها كاپیتان تیم ملی انگلیس كه سابق قهرمانی با این تیم در جام جهانی را دارد. او در كنار فرانس بكن باوئر در مركز خط دفاعی قرار گرفته است. در سمت چپ و راست آنها هم كافو برزیلی و پائولو مالدینی قهرمان پنج دوره اروپا قرار دارند. 
در درون دروازه لئو یاشین از شوروی سابق قرار داده شده است تا جایی برای پیتر اشمایكل دروازه بان سابق تیم منچستریونایتد و دینو زوف سنگربان بزرگ ایتالیایی وجود نداشته باشد. 
یاشین در سال ۱۹۶۳ به عنوان بهترین بازیكن سال جهان انتخاب شد و گفته می شود كه در طول دوران حرفه ای خود بیش از ۱۵۰ پنالتی را گرفته است. 
خط میانی زمین را افرادی مثل زین الدین زیدان و دی استفانو ستارگان سابق رئال مادرید و یوهان كرایف هلندی پر كرده اند در حالیكه مارادونا این جمع را چهار نفره می كند. 
اما نوك حمله را دو تن از با استعدادترین مهاجمان تاریخ یعنی لیونل مسی و په له تشكیل داده اند كه در مجموع یك هزار گل به ثمر رسانده اند. 
** لئو یاشین از شوروی سابق 
تنها دروازه بانی كه موفق به دریافت جایزه توپ طلای فیفا شده است. وی تمام دوران فوتبال خود را در دینامو مسكو سپری كرد اما به دلیل درخشش در مسابقات ملی بود كه شهرت یافت. 
او كه گفته می شود بیش از ۱۵۰ پنالتی را گرفته و در طول ۲۲ فصل بازی، در ۲۷۰ مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشته است، به عنكبوت سیاه معروف شده بود. 
او در سه دوره جام جهانی خوش درخشید و با تیم شوروی در سال ۱۹۵۶ قهرمان المپیك و در سال ۱۹۶۰ قهرمان اروپا شد. 
** كافو از برزیل 
كافو قهرمان دو دوره جام جهانی با برزیل در سال های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ و با ۱۴۲ بازی سابقه ترین بازیكن این كشور است. او هنگام بازی در تیم های رم و آث میلان هم موفقیت هایی را در اروپا از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۷ با تیم میلان به دست آورد. 
** بابی مور از انگلیس 
او تنها كاپیتان تیم ملی انگلیس است كه موفق به قهرمانی در جام جهانی شد اما شهرتش جهانی است. په له مور را سر سخت ترین مدافعی می داند كه در مقابلش بازی كرده است. فرانس بكن باوئر نیز او را بهترین مدافع تاریخ فوتبال توصیف كرده است. 
جاك اشتاین یكبار در مورد او گفت: مور ۲۰ دقیقه قبل از همه از اتفاقاتی كه می خواهد بیفتد خبر داد. 
** فرانس بكن باوئر از آلمان 
قیصر فوتبال كه بسیاری او را بزرگترین بازیكن تاریخ فوتبال آلمان می دانند. تنها فردی كه در سال های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ با تیم آلمان غربی هم به عنوان بازیكن و هم به عنوان مربی قهرمان جام جهانی شده است. او در بایرن مونیخ نیز چهار بار قهرمان بوندس لیگا و سه بار قهرمان اروپا شد. 
** پائولو مالدینی از ایتالیا 
این مدافع بعد از ۲۵ سال بازی در بیش از ۹۰۰ مسابقه میلان به ۲۶ قهرمانی از جلمه پنج قهرمانی اروپا و هفت قهرمانی سری آ رسید. 
او قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۰۲ در چهار جام جهانی حضور داشت و ۱۲۶ بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را پوشید. 
الكس فرگوسن در سال ۲۰۰۷ از او به عنوان بازیكن مورد علاقه خود در دوران اخیر نام برد. 
** آلفردو دی استفانو از رئال مادرید 
اوج درخشش او در تیم دهه ۱۹۵۰ رئال مادرید بود. او در این تیم ۳۰۷ بار به میدان رفت و پنج بار متوالی از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ به قهرمانی اروپا رسید. 
كارنامه او نشان می دهد كه یك مهاجم بوده ولی بسیاری وی را كامل ترین بازیكن تاریخ می دانند. 
خود او در این باره گفته است: همه ما فوتبالیستیم و باید بتوانیم در تمامی ۱۱ پست بازی كنیم. 
** یوهان كرایف از هلند 
برنده سه توپ طلای فیفا در سال ۱۹۷۱، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ و یكی از مبتكران اصلی «توتال فوتبال». 
او با آژاكس و بارسلونا به قهرمانی های بسیاری در لیگ های داخلی و مسابقات اروپایی رسید اما نتوانست تیم ملی هلند را به قهرمانی در جام جهانی یا اروپا برساند. 
میراث او همچنان باقی است به طوریكه كودكان در سراسر جهان تلاش می كنند برند او یعنی چرخش های كرایفی را تقلید كنند. 
** زین الدین زیدان از فرانسه 
یك هافبك متبحر و قدرتمند كه با یوونتوس و رئال مادرید به قهرمانی های متعددی دست یافت و گل قهرمانی رئال در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۲ را به بایر لوركوزن زد. 
او در مسابقات تیم ملی فرانسه هم درخشید و این تیم را به قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰ رساند. گرچه در آخرین بازی خود برای فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ به خاطر ضربه سری كه به سینه ماركو ماتراتزی مدافع تیم ایتالیا زد، اخراج شد. 
** دیه گو مارادونا از آرژانتین 
یك بازیكن كاملا تكنیكی و ریز جثه اما از نظر بدنی قوی كه وقتی با توپ دریبل می زد، هیچكس جلودارش نبود. 
مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ یك گل تماشایی به انگلیس زد و سپس تیم آرژانتین را به قهرمانی در آن جام رساند. 
او در تیم های ناپولی و بارسلونا هم خوش درخشید اما سپس به دلیل دوپینگ به مدت ۱۵ ماه در سال ۱۹۹۱ محروم شد. وی بعد از آن روند رو به افولی را طی كرد به طوریكه در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریكا باز هم به دلیل دوپینگ به خانه فرستاده شد. 
** په له از برزیل 
اولین فوق ستاره فوتبال برزیل كه هشت سال در سانتوس بازی كرد و در این مدت ۶۱۹ گل به ثمر رساند. 
او در جام های جهانی هم بازی های دیدنی را به نمایش گذاشت و نقش كلیدی در قهرمانی های برزیل در مسابقات ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ داشت. 
بابی چارلتون گفته كه فوتبال برای این بازیكن جادویی اختراع شده در حالیكه كرایف مدعی شده بود كه په له تنها فوتبالیستی است كه از مرزهای منطق عبور كرده است. 
** لیونل مسی از آرژانتین 
تنها بازیكن تیم منتخب تاریخ فوتبال دنیا كه همچنان در حال بازی است. فوق ستاره بارسلونا كه در چند سال گذشته همه ركوردها را شكسته است. در ۲۶ سالگی تا كنون شش بار قهرمان لالیگا شده و سه بار با بارسلونا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. 
او در دفتر افتخارات شخصی خود هم سه جایزه پی در پی توپ طلای فیفا را در كارنامه دارد و برترین گلزن تاریخ بارسلونا است. 
او ركوردار بیشترین گل زده در یك فصل هم هست و در سال ۲۰۱۲ توانست از ركورد ۹۱ گل گرد مولر بگذرد. 
او با اینكه دومین گلزن برتری تیم ملی آرژانتین هم است ولی بسیاری از منتقدانش می گویند تا كنون نتوانسته در مسابقات جام جهانی بازی مؤثری داشته باشد. او شاید در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پاسخ این منتقدان را هم بدهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 397
  • بازدید سال : 1,443
  • بازدید کلی : 83,489