loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 29 جمعه 13 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: توجه داشته باشیم که فرد منتخب به عنوان رییس ای‌اف‌سی اختیارات محدودی دارد. به گفته کفاشیان انتخاب شیخ سلمان تاثیری بر شرایط فوتبال ایران ندارد.

عکس علی کفاشیان

سایت هتریک به نقل از ایسنا،علی کفاشیان در مالزی درباره موضع فدراسیون فوتبال ایران در قبال انتخاب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: ملاقات‌هایی با کاندیداها داشتیم. تلاش کردیم تا جایی‌ که می‌توانیم در بحث تبلیغات برای کاندیداها وارد نشویم. نظرات خودمان را به صورت مستقل داده و با کاندیداها صحبت کرده و از آنها خواستیم تا در آینده فعالیت‌هایشان را بیشتر کنند. به آنها تاکید کردیم که ایران باید در ای‌اف‌سی جایگاه بهتری داشته باشد.

وی درباره چرایی بی‌طرفی ایران در این انتخابات گفت: اعتقاد ندارم که ما باید از یکی از کاندیداها حمایت می‌کردیم زیرا با این کاندیداها از قبل دوست ‌بوده‌ و قصد داریم در آینده نیز با آنها کار کنیم. اگر طرف یکی از آنها را می‌گرفتیم باید تا آخر نیز این سمت و سو را جلو می‌بردیم. به اعتقاد من باید طوری حرکت کنیم که رای‌مان مشخص نشود و بعد هم هر کسی که رای آورد، تلاش کنیم تا ارتباطاتمان را با او افزایش داده و بهره‌وری این امر را برای فوتبالمان افزایش دهیم. رای ما مخفی بود و حتی پس از انتخاب رییس جدید ای‌اف‌سی نیز آن را اعلام نکردیم.

رییس فدراسیون فوتبال از اظهارنظر درباره اینکه ریاست کدامیک از این نامزدها برای ایران بهتر بود، خودداری کرد و گفت: برای ما مهم این است که ایران وظیفه دارد همیشه در تمام کمیته‌ها حضور داشته و فعال باشد. وظیفه ما این است که بتوانیم با حضور فعال خود بهترین امتیازات را برای ایران و فوتبال ایران بگیریم. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که فرد منتخب به عنوان رییس ای‌اف‌سی اختیارات محدودی دارد. واقعیت این است که معتقدیم باید پس از انتخاب رییس ای‌ف‌سی اختلافات و جنگ بر سر قدرت پایان پذیرد و در این که این فرد چطور آمده است و از این دست حرف‌ها، تنش به وجود نیاید.

وی در واکنش به انتخاب شیخ سلمان بحرینی به عنوان رییس جدید AFC هم گفت: انتخاب او تاثیری بر شرایط فوتبال ایران ندارد چون ما با همه کاندیداها از قبل آشنا بودیم. این انتخابات حساسیت خاصی داشت و بخاطر همین امر نمایندگان قاره‌های مختلف و رییس فیفا در آن حضور داشتند تا نظارت مستقیمی بر آن داشته باشند.

وی افزود: بالاخره بعد از برکنار شدن بن‌همام و پس از مدتی که AFC سرپرستی نداشت، انتخابات برگزار و شیخ سلمان با حداکثر آرا به عنوان رییس ای‌اف‌سی انتخاب شد. فکر می‌کنم از این به بعد باید بحث‌هایی از این قبیل که چه کسی رییس شده است و چگونه رای آورده است را کنار بگذاریم و به فکر فوتبال آسیا باشیم.

رییس فدراسیون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتخاب شیخ سلمان می‌تواند تاثیری منفی بر روند برنامه‌های بین‌المللی فوتبال ایران داشته باشد، گفت: خیر؛ در هر صورت ما با همه اعضایی که کاندیدا بودند از قبل آشنایی داشتیم و در آینده هم قطعا همان چیزی که باید اجرا شود را پیگیری خواهیم کرد.

وی باز هم بر روشن نبودن موضع رسمی‌اش در انتخابات AFC تاکید کرد و گفت: در این مجامع ما موضع بیطرف داشتیم و همانطور که دیروز هم گفتم حتی از سعی می‌کردم از اتاقم بیرون نیایم تا کسی نخواهد نظر ما را به سمت خودش جلب کند.

وی درباره شایعه‌های موجود در عرب‌ستیزی ایرانیان و احتمال تاثیر آن بر رای ایران در ای‌اف‌سی گفت: این‌طور نیست. در صحبت با رییس فدراسیون فوتبال عربستان گفتم که اگر باشگاه‌ها با یکدیگر مشکل پیدا ‌کنند، نباید بلافاصله موضوع را با ای‌ف‌سی در میان بگذارید. ما اینجا هستیم و با یکدیگر رابطه داریم و باشگاه‌ها زیرمجموعه ما هستند. شما اول به ما مراجعه و مشکل را مطرح کنید. ما نیز آن را حل‌وفصل کنیم. او هم این موضوع را قبول کرد.

وی گفت: در ذهنیت او بود که ایران با عربستان خوب نیست و ترقه‌ها را تنها برای عربستانی‌ها انداخته‌اند اما به او گفتم که این‌طور نیست و در بازی‌هایمان با کشورهای دیگر هم چنین اتفاقاتی افتاده است. موضوع ترقه‌انداختن دست ما نیست و ما هم از این موضوع ناراحت هستیم و به ضرر ماست اما بالاخره اگر اتفاقی افتاد، باید با ما هماهنگ کنید. ما تلاش می‌کنیم تا موضوع را حل و فصل کنیم. در نشستی که با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم در خصوص همکاری های متقابل دو کشور و همچنین امضا تفاهم نامه همکاری صحبت‌هایی انجام دادیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تاثیر مسائل سیاسی در تصمیم‌گیری ایران برای رای به کاندیداها گفت: مسائل سیاسی در انتخاب ما بی‌تاثیر بوده است و موضوع را فقط از جنبه فوتبالی مورد بررسی قرار دادیم و در این خصوص هیچ فشاوری نیز روی ما نبود.

وی درباره موضوع تبانی در فوتبال ایران گفت: در این خصوص خیلی قاطع هستیم و من گفته‌ام که موضوع را سفت و محکم پیگیری کرده و در صورت محرز شدن هر گونه تبانی با آن برخورد کنید که ظاهرا کمیته انضباطی هنوز در این خصوص به رای قوی نرسیده است. قطعا یکی از امتیازات ما این است که با تبانی مبارزه کنیم و در آینده نیز تلاش‌هایمان در این خصوص را افزایش خواهیم داد.

وی در خصوص وجود فشارهای پشت پرده در خصوص مبارزه با تبانی گفت که هیچ فشاری در کار نبوده است.

کفاشیان در خصوص وضعیت تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر و نظر فدراسیون در این خصوص گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته‌ام نظر ما لیگ ۱۶ تیمی است و به این موضوع نیز اعتقاد داریم اما باز هم این موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا درخواست‌هایی داشته‌ایم که خواسته بودند تا لیگ ۱۸ تیمی باشد اما نظر ما هنوز همان ۱۶ تیمی است. سال گذشته با استدال اینکه نمی‌دانیم کدام تیم‌ها سقوط می‌کنند تصمیم گرفتیم تا لیگ را ۱۶ تیمی کنیم و دلیل‌مان هم این بود که باشگاه‌ها فرصت بیشتری برای افزایش کیفیت خود داشته باشند و شاهد بازی‌های بهتری از سوی تیم‌های حاضر باشیم و یک سری استدلال‌های دیگر. الان هم یک سری باشگاه‌ها که در حال سقوط به دست اول هستند تقاضا می‌کنند تا لیگ ۱۸ تیمی باشد اما ما باید به سمتی برویم که به نفع فوتبال است.

کفاشیان در پایان از نشست کوتاه خود با رئیس جهانی فدراسیون فوتبال (فیفا) خبر داد و گفت: در این جلسه بلاتر تاکید داشت با برنامه‌ریزی انجام شده در ماه ژوئیه (۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد) به ایران خواهد آمد. همچنین نشستی را با پلاتینی، رییس یوفا برگزار کرد. وی از همکاری با ایران در برگزاری برنامه‌های توسعه در فوتبال و حمایت فوتبال اروپا از ایران تاکید کرد.

برچسب ها علی کفاشیان ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 754
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 788
  • بازدید ماه : 984
  • بازدید سال : 2,030
  • بازدید کلی : 84,076