loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 28 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

زلاتکو کرانچار یک جام دیگر هم گرفت. مربی موفق سپاهان در شرایطی سخت به دومین جام متوالی اش با سپاهان رسید. او می گوید اگر برنامه سازمان لیگ نبود شاید الان قهرمانی لیگ را هم در دست داشتند!

عکس زلاتکو کرانچار

زلاتکو کرانچار ، سرمربی کروات سپاهان بعد از قهرمانی در جام حذفی&#۱۶۰; گفت:« راستش خیلی خوشحالم که این جام را گرفتیم و زحمات مان بی اجر نماند. بازی خوبی بود و البته سخت. ماراتنی از فوتبال بود اما اینکه آخرش ما برنده شدیم یک اتفاق خوشایند بود. دو بار عقب افتادیم و بعد جبرانش کردیم ، این نشان از روحیه بالای بچه های مان داشت که ستودنی است. در پنالتی هم عالی پیش رفتیم و به قهرمانی رسیدیم. به نظرم مجموعه سپاهان شایستگی چنین نتیجه ای را داشت.»
او البته هنوز هم اعتقاد دارد تیمش می توانسته حتی قهرمان لیگ برتر هم باشد:« حیف شد. قشنگ تر این بود که قصه قهرمانی به هفته پایانی می رسید اما به استقلال برای قهرمانی اش تبریک می گویم. البته این را هم بگویم که ما می توانستیم قهرمان باشیم اما سلسله ای از مشکلات این جام را از ما گرفت. فشار بازی‌ها در بازه ای از لیگ بقدری روی تیم ما زیاد شد و برنامه ریزی مسابقات از سوی سازمان لیگ به شکلی بود که تیم ما را به افت برد و ضربه اش را در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا خوردیم. البته اشتباهات فردی خودمان در چند بازی و همچنین اشتباهاتی از سوی داوران هم در این نتیجه بی اثر نبود. نمی خواهم گناه را به گردن کسی بیاندازم اما وقتی می گویم اشتباهات داوری برایش دلیل هم دارم . بسیاری از کارشناسان داوری آنچه اتفاق افتاده بود را کارشناسی کردند و بر اشتباهات تیم داوری صحه گذاشتند اما این‌ها دیگر گذشته و قابل برگشت نیست. هرچه بود ما آن دو جام را از دست دادیم اما امیدوارم مردم خوب اصفهان از همین یک جامی که گرفتیم راضی باشند.»
کرانچار در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر قهرمانی را از تیمی گرفت که چند سال قبل برای هدایتش اولین بار به ایران آمد و درحالی که خوب نتیجه می گرفت از کار ، کنار گذاشته شد؛« این تصمیم من نبود. من آمده بودم تا موفق باشم. روند بدی هم در آن فصل نداشتیم. راستش از برخوردی که با من شد راضی نبودم اما اعتراضی هم نکردم چون حرفه ای زندگی می کنم و می دانم این تصمیمی بود که آنها گرفتند. خودشان حتما برای کاری که کردند دلیلی دارند و می توانند پاسخگوی رفتار آن روزشان باشند. من همیشه برای هواداران پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم ولی ترجیحم این است که درباره سپاهان حرف بزنم.»
محرم نویدکیا ، کاپیتان محبوب اصفهانی‌ها . خیلی‌ها جای او را در تیم ملی خالی می دانند ؛« راستش در این باره باید سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. اخیرا اعضای کادرفنی تیم ملی با محرم حرف زدند و نمی دانم سرانجام حرف های شان چطور شد. ولی باید همه قبول کنند محرم با همه بازیکنان دیگر فرق دارد. او مدارا می خواهد. نمی شود روی پایش فشار آورد. اگر رعایت حالش را بکنند ، می تواند مثل امشب ۱۲۰ دقیقه هم بازی کند و همیشه موثر باشد. او به درد تیم ملی می خورد اما نه به قیمتی که سلامتی اش به خطر بیفتد. این تنها خواسته محرم است که منطقی هم به نظر می رسد.»
شاید بازگشت او به تیم ملی در این شرایط حساس زمانی نیاز به پادرمیانی یکی مثل کرانچار دارد. کرانچاری که محرم خیلی دوستش دارد و حرف هایش را زمین نمی گذارد؛« چرا که نه. من برای هر نوع کمکی آماده هستم اما باید سرمربی تیم ملی و فدراسیون این را از من بخواهند. این مشکل پیچیده ای نیست و خیلی ساده حل می شود. فقط کافی است دو طرف را دور یک میز بنشانی و همه حرف‌ها مطرح شود. دغدغه محرم از بین می‌رود و مطمئنم حضور او در این ۳ بازی می تواند کمکی بزرگ برای تیم ملی ایران باشد.»
احمد جمشیدیان ، این بازیکن چالش بزرگ سپاهان در طول فصلی بود که گذشت به خصوص در نیم فصل دوم . کرانچار که تا بهحال کمتر از کسی گلایه کرده درباره این رفت و آمدهایش می گوید:« خیلی صریح بگویم او در طول این فصل فرصت های زیادی داشت که خودش را ثابت کند اما از این همه فرصت استفاده نکرد. در چارچوب قواعد تیمی ما نبود و ۸ روز هم بی هیچ بهانه ای به تمرینات نیاید. از نظر من همان موقع باید برخورد دیگری را برایش در نظر می گرفتیم ولی به دلیل حساسیت بازی های لیگ و به خواست مدیریت تیم و مدیر ورزشی باشگاه ، اجازه دادم که در تمرینات شرکت کند. ولی بازیکنی که ۸ روز از تمرینات را از دست داده نمی تواند شانس رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب را با بازیکنانی که هر روز هستند و تمرین می کنند ، داشته باشد.»
احسان حاج صفی این اسم آیا اتفاقاتی تلخ را در ذهن مربی کروات تداعی می کند؟ او می گوید:« در روند تمرینات با توجه به ضربه روحی بدی که احسان خورده بود تصمیم گرفتم تا از ایران نژاد در ترکیب اصلی تیم استفاده کنم اما احسان یکی از بهترین های ایران است. او در این مدتی که در کنارمان بوده ، همیشه عالی کار کرده و من کوچک ترین شکی ندارم که بازیکنی پاک است و هیچ یک از این اتهامات یا سوء ظن‌ها نسبت به او را باور نمی کنم. خیالم از سلامت او راحت است. »
و سئوال آخر درباره علی کریمی. کرانچار در این باره می گوید:« من نشنیده بودم. او خداحافظی کرده؟ بازیکن بزرگی بود و برای فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده است. امیدوارم فوتبالش را در عرصه های دیگر مثل مربیگری ادامه دهد. او چند سالش بود؟ ۳۵ سال؟ فکر می کنم این زمان مناسبی برای کنار گذاشتن فوتبال باشد و تصمیم درستی را گرفته است.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 331
  • بازدید سال : 1,377
  • بازدید کلی : 83,423