loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 26 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

۹ دیدار از هفته سی و چهارم لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود و در این روز استقلال جشن قهرمانی خود را با حضور هواداران می‌گیرد اما چند تیم برای کسب نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی و همچنین بقا به میدان می‌روند.

آخرین هفته لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام ۹ مسابقه در حالی برگزار می‌شود که استقلال قهرمان شده و منتظر دریافت جام قهرمانی است. با این حال جدال برای کسب سهمیه آسیایی بین تیم‌های چهارم و پنجم جدول و همچنین عنوان نایب قهرمانی بین سپاهان و تراکتورسازی ادامه دارد. ضمن اینکه ذوب آهن و آلومینیوم برای بقا در لیگ برتر رقابتی حساس و نفس‌گیری دارند. نگاهی به بازی‌های هفته سی و چهارم لیگ می‌اندازیم؛ لیگی که قرار است از فصل آینده ۱۶ تیمی باشد و دیگر هفته سی و چهارم نخواهد داشت.

فجر سپاسی - راه‌آهن؛ دیداری تشریفاتی

فجر سپاسی هفته گذشته خیال خود را بابت ماندن در لیگ برتر راحت کرد و این مسابقه برای‌ این تیم هم مثل راه‌آهن کاملا تشریفاتی است. راه‌آهن اگر در این بازی پیروز شود حداکثر از پله نهمی به رده هشتم می‌رسد و فجر سپاسی یازدهم اگر پیروز شود می‌تواند به رده دهم برسد.

صبای قم - مس کرمان؛ مسی‌ها جای پرسپولیس را می‌گیرند؟

این بازی هم تقریبا تشریفاتی است مگر آنکه بازیکنان مس برای گرفتن رده ششم پرسپولیس در جدول لیگ انگیزه فراوانی داشته باشند. مس اگر در این بازی پیروز شود شانس ششمی دارد و صبای قم اما در صورت گرفتن آخرین سه امتیاز در لیگ برتر رده هشتمی خود را تثبیت می‌کند.

نفت آبادان - پیکان؛ جدال سقوط کرده‌ها

شاید بی‌مزه‌ترین بازی لیگ در آبادان برگزار شود جایی که دو تیم سقوط کرده پیکان و نفت آبادان باید برابر یکدیگر به میدان بروند. نفت آبادان هفته گذشته با شش گل از ذوب‌آهن شکست خورد و پیکان هم در خانه بازی را به فجر باخت تا هم خیال خودش بابت سقوط راحت شود و فجر را هم در لیگ برتر ماندنی کند. بعید است در این بازی اتفاق قابل توجهی در میدان رخ بدهد. نتیجه بازی هم در سرنوشت هیچ تیم دیگری در جدول تاثیر ندارد.

گهر دورود - سایپا؛ بدرود دورود با فرهنگ

گهر آخرین تیم جدول لیگ بعید است بتواند در آخرین بازی‌ خانگی‌اش به پیروزی برسد به خصوص اینکه هفته گذشته با ۵ گل از کرمان بدرقه شد. سایپا هم اگر بخواهد با رتبه تک رقمی لیگ را به پایان برساند این بهترین فرصت است تا با یک پیروزی از رده دهمی یک پله صعود کند. مهم‌ترین اتفاق این بازی حضور تماشاگران شاد و با فرهنگ دورودی هستند که در این فصل واقعا فصل جدیدی از میزبانی را در لیگ برتر رقم زدند. تماشاگران با فرهنگی که حتی تیم و بازیکنان حریف را هم تشویق می‌کردند ولی باید با آنها خداحافظی کرد و گفت بدرود دورود!

نفت تهران - فولاد خوزستان؛ جدالی برای رسیدن به آسیا

حساس‌ترین بازی هفته سی و سوم لیگ برتر در بالای جدول بین این دو تیم برگزار می‌شود. تیمی که در این بازی پیروز شود می‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا و البته مرحله پلی‌آف حضور داشته باشد. فولاد هفته گذشته بازی را به استقلال باخت تا آبی‌پوشان تهرانی در اهواز قهرمان شوند و کار قرمزپوشان اهوازی برای آسیایی شدن به بازی آخر و دیدار با نفت تهران برسد. اختلاف دو تیم اکنون یک امتیاز است و فولاد با ۵۵ امتیازی در رده چهارم است و اگر بازی را به نفت واگذار کند جای خود را به این تیم می‌دهد. فرکی فصل گذشته سرمربی نفت بوده و این تیم را خوب می‌شناسد و حریف او هم منصور ابراهیم‌زاده است که مربی تاکتیکی است. با توجه به بی‌حاشیه بودن دو تیم انتظار دیدن یک فوتبال ناب و زیبا از هر دو تیم می‌رود. باید دید در پایان مسابقه کدام تیم آسیایی می‌شود، نفت تهران یا فولاد خوزستان؟ البته فولاد با یک مساوی هم آسیایی می‌شود.

ملوان - ذوب‌آهن؛ ۳ امتیاز برای بقا

ملوان این روزها کلکسیونی از حاشیه‌هاست. مدیرعامل و سرمربی علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند و بازیکنان هم از پرداخت نشدن مطالبات‌شان شاکی هستند با این وجود آنها در پایان لیگ برتر در خانه باید از تیم ذوب‌آهن پر انگیزه میزبانی کنند. ذوب‌آهن اگر در بندر انزلی سه امتیاز را از ملوان خسته، پرحاشیه و بی‌انگیزه بگیرد در آنصورت در لیگ برتر ماندنی می‌شود اما اگر ذوب‌آهن مقابل ملوان بازنده شود یا بازی را مساوی کند در آنصورت باید منتظر شود و ببیند آلومینیوم هرمزگان برابر سپاهان چه نتیجه‌ای می‌گیرد. در واقع سپاهان اگر در اصفهان تیم مظلومی را شکست بدهد هم نایب قهرمانی خود را در لیگ برتر مسجل می‌کند و هم به همشهری‌اش برای بقا کمک کرده است.

سپاهان - آلومینیوم هرمزگان؛ زردپوشان به دنبال نایب قهرمانی و کمک به همشهری

آلومینیوم هفته گذشته در خانه‌اش شکست خورد تا با سقوط به دسته اول یک قدم فاصله داشته باشد. شاگردان پرویز مظلومی باید در اصفهان سه امتیاز از سپاهان بگیرند و امیدوار باشند که ذوب‌آهن در بازی با ملوان شکست بخورد یا بازی به تساوی کشیده شود. البته سپاهان که هفته گذشته در جام حذفی قهرمان شد، نمی‌خواهد در لیگ برتر نایب قهرمانی‌اش را از دست بدهد به همین دلیل بازیکنان سپاهان در این بازی هم بی‌انگیزه نیستند. آنها هم به دنبال نایب قهرمانی هستند و هم می‌خواهند ذوب‌آهن را در لیگ برتر نگه دارند. سپاهان اگر سه امتیاز از تیم مظلومی بگیرد خیال اصفهان را راحت می‌کند و ذوب‌آهن را در لیگ برتر حفظ می‌کند. حتی اگر این تیم در انزلی نتواند پیروز شود.

استقلال - داماش گیلان؛ آشتی هواداران با قلعه‌نویی در جشن قهرمانی

استقلال هفته گذشته قهرمان لیگ شد و این هفته باید دیدار تشریفاتی برگزار کند تا جام قهرمانی خود را در حضور هوادارانش تحویل بگیرد. جشن قهرمانی استقلال قطعا با حضور پرشمار هواداران برگزار خواهد شد.

استقلال هر سه قهرمانی خود را با قلعه‌نویی به دست آورده است اما دیروز گفته شد که این مربی محبوب از هواداران دلگیر است ولی شاید هواداران روز جمعه با تشویق‌های بی‌امان خود دل امیر را به دست بیاورند.

این دیدار از نظر شرایط جدول برای هیچکدام از دو تیم مهم نیست، داماش در لیگ برتر ماندنی شده است و استقلال هم به قهرمانی رسیده اما قطعا آبی‌پوشان دوست دارند با کسب بیستمین برد خود جام قهرمانی را هم بالای سر ببرند و قهرمان ۷۰ امتیازی لیگ شوند و از هوادارانشان نمره ۲۰ بگیرند. داماش هم برای نباختن بازی خواهد کرد.

تراکتورسازی - پرسپولیس

تراکتورسازی بدون مدیرعامل و سرمربی اصلی خود از پرسپولیس میزبانی می‌کند. این تیم هفته گذشته بدون اولیویرای پرتغالی توانست آلومینیوم را شکست بدهد و اکنون شانس نایب قهرمانی در لیگ برتر را دارد بنابراین بازیکنان تراکتورسازی بی‌انگیزه نیستند و سرپرست جدید هم برای این باشگاه انتخاب شده است اما سرخپوشان تهرانی بعد از شکست در فینال و از دست دادن جام قهرمانی فقط به اجبار قانون راهی تبریز می‌شوند آن هم در حالی که علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا دو کاپیتان اصلی و محبوب خود را به دلیل خداحافظی زودهنگام در اختیار ندارند. هرچند برای پرسپولیس ناکام بزرگ این فصل، ششمی یا هفتمی خیلی فرقی نمی‌کند بنابراین آنها برای حفظ رتبه ششمی‌ خود در لیگ برتر انگیزه زیادی ندارند و به این ترتیب شاید باخت پرسپولیس در تبریز زمینه‌ساز نایب قهرمانی سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 724
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 758
  • بازدید ماه : 954
  • بازدید سال : 2,000
  • بازدید کلی : 84,046