loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 22 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

گرفتن جام قهرمانی همه ی انگیزه آبی‌ها در این بازی نخواهد بود. آنها می خواهد با بردن داماش و رسیدن به امتیاز ۷۰ به یک رکورد تازه در لیگ ایران دست یابند.

عکس تیم استقلال

عصر آدینه ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان آخرین مسابقه لیگ برتر دوره دوازدهم خواهد بود، مسابقه ای که قرار است از لحاظ زمانی هم پانزده دقیقه از سایر بازی‌ها دیرتر آغاز شود.هر چند که هفته گذشته استقلال جشن قهرمانی خود را در اهواز بر پا کرده بود اما سور و سات اصلی و مراسم اهدای جام قرار است فردا برگزار شود. وقتی از قهرمانی استقلال صحبت می کنیم بلافاصله باید به خاطر بیاوریم که تیم مقابل بازی فردا اصلی ترین نقش را در بدست آوردن زودهنگامش برای پسران آبی پایتخت بازی کرده است، چرا که رشتی‌ها با برد خانگی که برابر سپاهان کسب کردند هم ماندن خود را در لیگ تضمین نمودند و هم موجب شدند تا دست نصف جهانی‌ها از جام قهرمانی کوتاه شود.

آبی‌ها آزادی را به تسخیر خود در می آورند.

و حالا زمان آن رسیده است که استقلالی‌ها بعد از یک فصل خون و دل خوردن یک روز خوب برای شادی کردن داشته باشند، فردا روز است که هواداران استقلال می خواهند به تلافی یکشنبه سرخ آزادی، این بار آنها لشگر کشی بزرگ خود را به رخ حریف بکشند و البته یک تفاوت بزرگ هم برای آنها وجود دارد، آنها حتا در صورت شکست احتمالی هم جام را در آغوش خواهند کشید و خبری از ناراحتی و غم وجود نخواهد داشت. جامی که برای بار سومی است که استقلال با ژنرال موفق به کسبش شده است.

البته گرفتن جام قهرمانی همه ی انگیزه آبی‌ها در این بازی نخواهد بود. استقلال می خواهد با بردن داماش و رسیدن به امتیاز ۷۰ به یک رکورد تازه در لیگ ایران دست یابند، رکوردی که مطمئنا با کم شدن تعداد تیم‌ها در لیگ سال بعد به این زودی‌ها برای تیمهای دیگر قابل دسترس نخواهد بود. در ضمن آنها می خواهند انتقام شکست بازی رفت را هم از شمالی‌ها بگیرند و صد البته لیگ را با پیروزی به پایان برسانند. همه ی اینها را وقتی کنار هم می گذاریم آن وقت در می یابیم که بازی فردا خیلی هم تشریفاتی و بی مزه نخواهد بود. استقلال در این بازی محرومی نخواهد داشت و البته نیم نگاهی هم بازی حساس چهارشنبه شان در لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت و ترکیب را قلعه نوعی جوری خواهد چید تا استقلالی‌ها در برابر الشباب مصدومی روی دستش نماند و از لحاظ قوای فیزیکی هم کم نیاورد.

داماش، سبک بال و پر انگیزه

پسران شهرباران بعد از یک فصل پر تلاطم فردا نخستین بازی است که بدون دلهره و استرس پای به میدان می گذارند و این می تواند برای آنها یک پوئن هم باشد. دیگر آنها نه نگران سقوط هستند و نه پلی آف. داماشی‌ها که دو سال است در منجلاب گرفتاری گیر کرده اند، جیب هایشان خالی تر از همه ی تیمهاست و تنها عشق و تعصب به شهرشان است که آنها را تا اینجا کشانده است. داماش بعد از اینکه سال گذشته با همه ی مشکلات در رتبه قابل تحسین هفتمی ایستاد، امسال هم توانست ماندن خود را در لیگ تضمین کنند و علاوه بر آن اگر بتوانند به مانند بازی رفت قهرمان را متوقف کنند حتا می توانند دو پله هم صعود کنند و از مکان سیزدهم کنده شوند، رتبه ای که تقریبا از ابتدای بازی‌ها تا الان سندش به نام این تیم شمالی خورده است و به نوعی باید داماش را صاحب رکورد بیشترین ایستادگی در یک رتبه جدول دانست!

رشتی‌ها در این بازی به جز محمد مختاری که در بازی با سپاهان اخراج شد محروم و مصدومی ندارند و محرومیت علی رضا نظیف کار مدافع مستحکمشان هم بخشیده شده است. ناظمی و شاگردانش شانس این را دارند تا در این مسابقه پر بیننده بتوانند قابلیت های خود را به رخ بکشند. بازیکنان آینده داری مانند جهانبخش، حسین ابراهیمی، نظیف کار و محمد آبشک که اتفاقا چشمهای بسیاری از تیمها به دنبال آنهاست می توانند با سبک فوتبال ناب شمالی خود حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.

استقلال – داماش، به روایت تاریخ

این دو تیم تاکنون هفده بار مقابل هم قرار گرفته اند که نکته جالبش این است که تنها یک بار مساوی شده است و می توان از این رو انتظار یک بازی خوب را از دو طرف داشت. در این بین سهم استقلال دوازده برد و داماش چهار پیروزی بوده است. بهترین بردن استقلال مربوط می شود به لیگ ۸۷-۸۸ که در آزادی توانستند داماش را ۴-۲ شکست دهند و در طرف مقابل بهترین نتیجه برای رشتی‌ها به لیگ ۸۶-۸۷ بر می گردد که آنها توانستند استقلال را در آزادی با نتیجه ۴-۱ شکست دهند و یک شگفتی رقم بزنند. زننده سه گل آن بازی افشین چاوشی بود و یکی را هم کاپیتان مهدوی به ثمر رساند.برای استقلال هم جباری از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

در کل تاکنون ۴۴ گل بین دو تیم رد و بدل شده است که سهم استقلال ۲۸ گل و داماش ۱۶ گل بوده است. باید دید هجدهمین مسابقه این دو تیم چه نتیجه ای را رقم خواهد زد؟

حواشی مهم تر از اصل

همانطور که گفته شد این مسابقه حساسیتش در اختتامیه بودن لیگ است. مسابقه ای که سازمان لیگ برای هرچه منظم تر برگزار کردنش دست به کارهای تازه ای زده و در اولین گام همه ی آی دی کارتها را باطل اعلام کرده و برای این مسابقه کارتهای مخصوص صادر نموده است. از این رو امید می‌رود تا بعد از جشن قابل قبول جام حذفی شاهد یک اختتامییه شیک دیگر هم باشیم. ولی جشن قهرمانی همه ی حواشی این بازی نخواهد بود، چرا که ژنرال به صورت علنی چند مدتی است که از هواداران استقلال گله گذاری کرده است و اعلام نموده که بعد از وقایع بازی با الهلال دلش از آنها شکسته است. حالا هواداران استقلال هم می خواهند با آمدنشان به ورزشگاه از او دلجویی نمایند.

در یکی دیگر از حواشی بازی فردا، بازهم یکسرش قلعه نوعی ایستاده و سوی دیگرش رشتی ها. داستان از این قرار است که از آنجایی که مادر مرحومه امیر قلعه نوعی اهل رشت بود، هواداران داماش در رشت در بازی با استقلال برای او سنگ تمام گذاشتن و از گل نازکتر به او حرفی نزدند، اما پس از باخت امیرخان در جمع خبرنگاران همه ی کاسه کوزه های بازی ضعیف استقلال را بر سر هواداران داماش شکست و گفت: الفاظی که امروز اینجا شنیده است حتا در نازی آباد هم تاکنون به گوشش نخورده بود! سخنان قلعه نوعی وقتی به گوش رشتی‌ها رسید واکنش های منفی زیادی به وجود آمد و آنها همچنان از دست او نارحت هستند. از این رو است که قلعه نوعی در مصاحبه ی چند روز پیش به نوعی دست به دلجویی از آنها زد و اعلام کرد که خوشحالم جشن قهرمانی برابر تیم همشهریان مادرم برگزار می شود و سال بدی که با درگذشت او برایم شروع شد با جشن کنار مردم رشت به پایان خواهد رسید.

آخرین حاشیه این بازی مربوط به مسابقه رفت است که در آن پس از باخت استقلال در رشت یک هوادار نوجوان این تیم جان سپرد و به نوعی این بازی برای هواداران استقلال یادآور خاطره او هم خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 451
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 681
  • بازدید سال : 1,727
  • بازدید کلی : 83,773