loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 26 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سرپرست سازمان لیگ گفت: احتمالا سهمیه بازیکنان خارجی کم می‌شود.

عکس مهدی تاج

مهدی تاج در مورد کانون صنفی مربیان فوتبال گفت: یکی از طرفداران تشکیل این کانون هستم. زمانی خودم دبیرکل اتحادیه مدیران بودم و اعتقاد دارم چنین تشکل‌هایی برای بازیکنان نیز باید به وجود آید. هرچه این جلسات بیشتر شود باعث می‌شود به سمت قانونمند شدن و انجام کارهای سیستماتیک حرکت کنیم و می‌توانیم خودمان را به فوتبال روز دنیا نزدیک کنیم.

وی افزود: NGO در مجموعه فوتبال ما کمرنگ است. امروز مربیانی را دیدیم که هیچکدام از مسائل فوتبالی بی‌خبر نیستند و از گذشته در این ورزش بوده‌اند. بسیاری از بازیکنان امروز، دیروز و فردا حاصل دسترنج همین مربیان هستند. متاسفانه در اختلاف‌ زیستن بخشی از زندگی ما شده و نمی‌توان کار گروهی را انجام داد. می‌بینیم وقتی که در چنین مجموعه‌ای تعداد کاندیداها زیاد می‌شود ممکن است عده‌ای علیه یکدیگر حرف بزنند. باید کار گروهی را یاد بگیریم و تحمل انتقاد را داشته باشیم.

وی در مورد حضور دلالان عنوان کرد: این مسئله خیلی شنیده می‌شود و عده‌ای در آن فعالند اما به صورت پر رنگ فعالیت آنها را قبول ندارم. کانون مربیان می‌تواند از حقوق اعضای خود دفاع کند. آنها می‌توانند از بخش معنوی فوتبال نیز دفاع کنند و کارهای آموزشی انجام دهند. برخی از رفتارهایی که مربیان و مدیران دارند می‌توانند جلوگیری کنند. همین برخوردی که مربی پیکان با بازیکن خارجی انجام داد این کانون می‌تواند آن را اصلاح کند. این رفتارها خوب نیست حتی فکر می‌کنم برای روزنامه‌ها نیز می‌توان چنین تشکلی را تشکیل داد. اگر مجمع فوتبالی است کانون هم باید عضو داشته باشد. این جلسات در کل دنیا وجود دارد و ما نیز می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

تاج در مورد ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر خاطرنشان کرد: کاری به ۱۶ یا ۱۸ تیمی شدن لیگ ندارم نظرم این است که وقتی قانونی مصوب می‌شود تغییری در آن به وجود نیاید ولو اینکه اشتباه باشد. برخی از متضرران اعتراض می‌کنند خوب نیست چنین اتفاقی بیفتد شاید اگر ما سال بعد می‌خواستیم چنین کاری انجام دهیم باز هم برخی تیم‌ها معترض می‌شدند و نمی‌توانستیم این مسئله را تضمین کنیم. قانون باید اجرا شود.

وی افزود: ما در برگزاری مراسم اهدای جام لیگ برتر و جام حذفی قاطع بودیم. اعلام کردیم خودمان در این مراسم شرکت نمی‌کنیم تا بقیه نیز خودشان را عقب ‌بکشند. به این خاطر می‌گویم که لیگ باید ۱۶ تیمی شود چرا که اول هیئت‌رئیسه این قانون را تصویب کرده است و دوم اینکه رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع چنین نظری داشته است. همچنین سازمان لیگ برنامه‌ لیگ ۱۶ تیمی را با توجه به مناسبت‌های مذهبی و جام ملت‌ها و برنامه جام باشگاه های آسیا و برنامه کی‌روش تنظیم کرده است. اگر ما به این قانون عمل نکنیم در ادامه از این مسئله متضرر خواهیم شد چرا که همه میل به تغییر پیدا می‌کنند و باید به موجب قانون عمل کنند.

تاج در مورد اینکه مجمع فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود اظهار داشت: هیئت رئیسه اعلام کرده مجمع در تیم ما خواهد بود. رسیدگی به عملکرد فدراسیون بعد از مشخص شدن حذف و صعود ما به جام جهانی یکی از مسائل و حرف دیگر این است که سال مالی سازمان لیگ و فدراسیون باید مشخص شود تا امور مالی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معلوم شود.

تاج در مورد اینکه آیا در سازمان لیگ مدیریت می‌کند یا ریاست خاطرنشان کرد: تلفیقی از این دو کار را انجام می‌دهم. بیشتر سعی می‌کنم مدیریت کنم. مدیر نباید به اندازه ۵۰ نفر بدود بلکه مدیری خوب است که ۵۰ نفر را به خوبی بدواند.

وی در مورد آئین‌نامه نقل و انتقالات و اینکه آیا حضور بازیکن خارجی کمتر خواهد شد اظهار داشت: به شکل خوبی آئین‌نامه نقل و انتقالات را تنظیم می‌کنیم عقلایی نیست که در این لحظه بخواهیم در مورد مفاد آن صحبت کنیم اما بازیکن خارجی نسبت به قبل کمتر خواهد شد.

وی در مورد اینکه ملاحی اعلام کرده در فدراسیون فوتبال دلالی رسوخ کرده است عنوان کرد: من در فدراسیون نیستم بلکه در سازمان لیگ حضور دارم اگر کسی حرفی دارد باید صحبتش را در جای خودش انجام دهد. اگر کسی از موضوعی شاکی است باید به فدراسیون فوتبال برود. اگر در مورد مسائل اخلاقی تبانی و یا غیره می‌خواهند صحبت کنند باید این حرف‌ها را در کمیته اخلاق مطرح کنند. کمیته انضباطی نیز برای بررسی بسیاری از موضوعات وجود دارد. به هر حال برای مطرح کردن هر مسئله جایی در نظر گرفته شده است و رسانه جای بیان چنین صحبت‌هایی نیست.

تاج در مورد اینکه صدا و سیما نظرسنجی از کارشناسان انجام داده و آنها به سازمان لیگ نمره ۱۳ داده‌اند گفت: همینکه نمره قبولی گرفتیم راضی هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 497
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 531
  • بازدید ماه : 727
  • بازدید سال : 1,773
  • بازدید کلی : 83,819