loading...
خبرگزاری ورزشی هتریک
هتریک بازدید : 21 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (0)

دراگون اسکوکیچ سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نخستین مربی خارجی این باشگاه است. او برای یک فصل مبلغ ۱۲۰ هزار دلار دریافت کرده است.

 

عکس دارگون اسکوکیچ

به گفته صادق درودگر دراگون اسکوکیچ با قرارداد یکساله‌ای به مبلغ ۱۲۰ هزار دلار هدایت ملوان را بر عهده گرفت.

دراگان اسکوکیچ متولد سوم سپتامبر ۱۹۶۸ در شهر رجیکا کرواسی است. وی متاهل و یک فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد. این مربی ۴۴ ساله با قد ۱۸۱ سانتیمتر در دوران بازیگری در پست هافبک بازی می‌کرد و حضور در ۵ تیم مختلف از جمله رجیکا تیم شهر خود را تجربه کرد. وی تا سال ۲۰۰۱ در تیمهای مختلف بازی کرد و از سال ۲۰۰۴ به جرگه مربیان وارد شد. در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به عنوان سرمربی کار کرد.

وی از سال ۲۰۰۴ کار خود را به عنوان کمک مربی در تیم شهر زادگاه خود رجیکا کرواسی شروع کرد و در سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۵ با این تیم در جام حذفی این کشور به مقام قهرمانی رسیده و در لیگ این کشور چهارم شده است. وی در اواسط فصل ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶ و پس از اخراج سرمربی آن، هدایت موقت این تیم را بر عهده گرفت و در همین زمان این تیم در فینال جام حذفی این کشور حضور پیدا کرد و این بار با سرمربیگری اسکویچ توانست قهرمان کرواسی شود. رجیکا در این فصل به مقام دوم لیگ کرواسی رسید. وی سپس کار خود را به عنوان کمک مربی در این تیم تا سال ۲۰۰۷ ادامه داد.

تیم اینتربلاک اسلوونی در وضعیتی اسفباری قرار داشت که اسکوکیچ هدایت این تیم را بر عهده گرفت. اینتربلاک در لیگ قبل با زحمت در مرحله ی پلی آف توانسته بود خود را در لیگ حفظ کند. اسکوکیچ در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به عنوان سرمربی در این تیم توانست در لیگ ۱۰ تیمی اسلوونی با کسب ۱۴ برد – ۷ تساوی – ۱۴ باخت ( در لیگ اسلوونی به علت تعداد کم تیم‌ها ، به جای ۲ بار ۴ بار تیمها با یکدیگر روبه رو می شوند) مقام پنجم را کسب کند. وی همچنین در این فصل توانست قهرمانی جام حذفی را برای اینتربلاک به ارمغان بیاورد و به مرحله مقدماتی جام یوفا سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ صعود کند. او همچنین توانست با این این تیم سوپرکاپ اسلوونی را در رقابت با قهرمان لیگ این کشور، ببرد.

این مربی کروات با پیشنهاد تیم العربی کویت پرافتخارترین باشگاه این کشور، در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به این تیم پیوست. وی در این فصل از رقابتها در جمع ۸ تیم فوتبال کویت با انجام ۲۱ بازی (به علت تعداد کم باشگاه ها، تیمها ۳ بار با یکدیگر رو به رو می شوند) ۷ برد، ۹ تساوی، ۵ شکست و با کسب ۳۰ امتیاز در رده‌ی پنجم جدول رده بندی لیگ کویت قرار گرفت. وی در این فصل توانست در جام حذفی موسوم به جام پادشاهی کویت به مقام نایب قهرمانی دست یابد. العربی در این فصل در رقابتهای AFC Cup (یک رده پایینتر از لیگ قهرمانان آسیا) حضور داشت و اسکوکیچ توانست با العربی به عنوان تیم اول از گروه صعود کند. وی این تیم را تا مرحله‌ی یک چهارم نهایی بالا آورده و در این مرحله با شکست مقابل الکرامه سوریه از صعود به جمع چهار تیم برتر باز ماند.

او سپس در نیم فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ لیگ عربستان جانشین والتر زنگا در باشگاه النصر شد. او چالش رقابتهای لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را پیش‌رو داشت. النصر در این رقابتها با پاختاکور، السد و استقلال همگروه بود که در پایان رقابتهای گروهی النصر به همراه اسکوکیچ توانست با پشت سر گذاشتن استقلال به عنوان تیم دوم گروه به مرحله‌ی بعد صعود کند.

در دو رویارویی با استقلال یک بار ۲-۱ پیروز شد و یک بار با همین نتیجه در تهران تن به شکست داد. النصر با هدایت این مربی کروات در مرحله‌ی یک شانزدهم نهایی در اصفهان میهمان ذوب آهن بود که با نتیجه ی سنگین ۴-۱ شکست خورد و از دور رقابتها توسط حریف ایرانی خود حذف شد. این تیم همچنین در جام حذفی موسوم به جام پادشاهی عربستان پس از دو پیروزی، در مرحله ی نیمه نهایی مقابل الهلال شکست خورد و حذف شد. این مربی که از نیم فصل دوم هدایت النصر را بر عهده گرفت با کسب ۵ برد، ۴ تساوی، ۴ شکست و کسب ۱۹ امتیاز از ۱۳ بازی در نهایت النصر را در رده‌ی پنجم لیگ ۱۴ تیمی عربستان جای داد. حال احتمالا این مربی کروات به عنوان اولین سرمربی غیر بومی تاریخ باشگاه ملوان گام به انزلی خواهد نهاد و باید دید چه عملکردی را از خود به جای می گذارد.

به گفته صادق درودگر این سرمربی کروات برای یک فصل مبلغ ۱۲۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت هتریک نیوز تلاش دارد پنجره‌ای باشد به تمامی وقایع مهم فوتبال جهان برای دوستداران این ورزش محبوب، تلاش ما این خواهد بود که تمامی رخدادهای فوتبالی را از طریق این سایت به نحوی جذاب به کاربران ارائه دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    آیا از قالب جدید راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1507
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 1,353
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,387
  • بازدید ماه : 1,583
  • بازدید سال : 2,629
  • بازدید کلی : 84,675